Baotian cdi strypning?

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Moppeslaktarn
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 5 augusti 2015, 22:21
Ort: Malung

Baotian cdi strypning?

Inlägg av Moppeslaktarn »

Tjaa :) då mt5an rasade så fick jag liva upp min gamla butte å tänkte att den går för trögt :P nu toppar den 75/ 80 km/h och hade gärna fått den å gå lite snabbare :3 iaf en kompis sa att det gick att sätta i en fiddy cdi så går den snabbare men det låter lite smått tveksamt enligt mig :P så tänkte kolla om nån av er testat?
annars så funderar jag på cdi strypning, finns det någon sån? hur ser man om man har det? :>

iaf mitt setup: andra vikter, supersnabbt biltema sportluftfilter :lol: lite förknasarlek och borttagna strypningar :)
Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

Inlägg av pizza-bagarn »

vad för baotian är det du har?

En polare har en diablo och vissa kvällar när det är kallt ute så slutar cdi´n att fungera och den går som attan jämfört med innan så om du har en så bör du definitivt göra det!

Tror att om man klipper nån sladd som går ut från variatorn så stryps den av
Moppeslaktarn
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 5 augusti 2015, 22:21
Ort: Malung

Inlägg av Moppeslaktarn »

Har en classic men är samma motor har jag för mig :P ska testa isåfall :)
Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

Inlägg av pizza-bagarn »

Moppeslaktarn skrev:Har en classic men är samma motor har jag för mig :P ska testa isåfall :)
Gör det, men mitt tips är att inte klippa första bästa sladd utan klipp när du är säker. Dock kanske det beror på hur mycket du bryr dig om moppen..
Minikopp
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 8 juni 2015, 21:05

Inlägg av Minikopp »

Du kan absolut inte sätta i en fiddy cdi box i en moped! En fiddy har ett helt annat tänd moment än en moped. Det går inte. Dock kan du såklart avstrypa cdi'n genom att klippa en rosa sladd (99% det är rosa på kina ) så stryper den inte varvtalet längre. Det rosa sladden går till vid sidan av variatorn och där sitter det en liten sensor. Den kan du också ta bort för att den ska sluta strypa.
Är det farligt och fort, i like it!
Minikopp
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 8 juni 2015, 21:05

Inlägg av Minikopp »

Men eftersom din moppe redan går 75 - 80 tvilar jag stort att den sladden inte redan är klippt. Annars skulle den inte går fortare än 45 :wink:
Är det farligt och fort, i like it!
euroman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 5 maj 2011, 11:26
Ort: Dals-ed

Inlägg av euroman »

Gör den 75-80 så är det då garanterat inga pluggar på den kvar iallafall är det en 4T har dom gjort mer än att plugga ur den också! :)
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Moppeslaktarn
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 5 augusti 2015, 22:21
Ort: Malung

Inlägg av Moppeslaktarn »

okej aa det var det jag också tyckte var lurt :P tack :)
okej ska kolla på de :)
haha aa den är ganska tom på pluggar å så är de andra vikter som sagts så :P
Skriv svar