Ny moppe trimm hjälp

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Kevann77
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 12 september 2015, 00:00

Ny moppe trimm hjälp

Inlägg av Kevann77 »

Tja fan Dåra jag skulle ju köpa en begagnad moppe o ha nu i vinter o trimma lite (får inte trimma andra moppen) ah ja köpte så en gammal sketen 30 moppe Yamaha bws Ng går fink för att kosta 2700 just nu är de ett zs-x trimrmrör (kanstavat fel) och ett sport luft filter o anan förgasare 19 tror ja elr 17 men den går BA 60. Vad skulle den gå i om ja sätter på 70cc? Vill komma över 80 men 90 värde inte fel de heller. Om 70cc inte hjälper säg vad ja kan löpa mer. :D
Lukaas1
Svårstartad skrothög
Inlägg: 277
Blev medlem: 28 maj 2015, 22:46
Ort: Gävle

Inlägg av Lukaas1 »

Köp ett annat rör och trimvariator.
Sen kan du köpa 70cc om det inte räcker.
Köp tex ett gianelli rör.
moddlaren
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 413
Blev medlem: 8 november 2007, 19:35

Inlägg av moddlaren »

Tja varför trimma jag o en bekant mekade om en aerox med allting original utom topplocket o se 98 km med bara original delar o endast justerad variator o pully.


Samma med grabbens Rieju drack 102-104km helt original förutom drev.. 15-42 samt allting justerat väldigt noga.. Satte på metrakit sp 70cc o justerade noga o nu ca 120 km precis att hans polare med 125 4T klarar av att köra ifrån på längre rakor..



Kontentan är att justera in tändning o förgasare samt variator så behöver ni inte köpa en massa trim.
moddlaren trimma lungt
moddlaren
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 413
Blev medlem: 8 november 2007, 19:35

Inlägg av moddlaren »

Tja varför trimma jag o en bekant mekade om en aerox med allting original utom topplocket o se 98 km med bara original delar o endast justerad variator o pully.


Samma med grabbens Rieju drack 102-104km helt original förutom drev.. 15-42 samt allting justerat väldigt noga.. Satte på metrakit sp 70cc o justerade noga o nu ca 120 km precis att hans polare med 125 4T klarar av att köra ifrån på längre rakor..



Kontentan är att justera in tändning o förgasare samt variator så behöver ni inte köpa en massa trim.
moddlaren trimma lungt
Skriv svar