Dör på bakhjulet! Hjälp!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

a0z
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 25 januari 2015, 20:39

Dör på bakhjulet! Hjälp!

Inlägg av a0z »

Hej igen, moppen dör på bakhjulet som om man skulle få soppa torsk. Jag kanske hinnar dra på gasen 3-4 innan jag drar på gasen en gång till och den bara dör, någon som har nån aning om vad det skulle kunna vara.

Har testat med full tank och allt, men fortfarande samma sak. Kan det vara vakuum kranen??
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Förgasaren lutar för mycket, så den kan inte arbeta rätt. Du får montera den lite lutande åt andra hållet, så den står mer lodrätt när du kör på bakhjulet. Ibland är det lättare än man vågar hoppas ;)
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
a0z
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 25 januari 2015, 20:39

Inlägg av a0z »

Jetforce_Dahlin skrev:Förgasaren lutar för mycket, så den kan inte arbeta rätt. Du får montera den lite lutande åt andra hållet, så den står mer lodrätt när du kör på bakhjulet. Ibland är det lättare än man vågar hoppas ;)
Okej, har en kompis som har samma moppe som jag har, vi har båda luft boxarna monterade och har samma förgasare, allt är likadant och han har inga problem med det. Kan det inte vara nåt annat??
Användarens profilbild
Rotmosmannen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 455
Blev medlem: 17 oktober 2014, 20:44

Inlägg av Rotmosmannen »

a0z skrev:
Jetforce_Dahlin skrev:Förgasaren lutar för mycket, så den kan inte arbeta rätt. Du får montera den lite lutande åt andra hållet, så den står mer lodrätt när du kör på bakhjulet. Ibland är det lättare än man vågar hoppas ;)
Okej, har en kompis som har samma moppe som jag har, vi har båda luft boxarna monterade och har samma förgasare, allt är likadant och han har inga problem med det. Kan det inte vara nåt annat??
Bara för att de e samma moppe betyder inte att de e samma moppe :lol:
Haha verry funny nae men det är olika från moppe till moppe vissa behöver ju munstycke 100 när dom pluggar ur och vissa 80. Så testa innan du dissar ideen för det kan va svaret och har haft kompisar som haft samma problem men löst det med att luta den :)
Men kolla...ja la en post!
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

a0z skrev:
Jetforce_Dahlin skrev:Förgasaren lutar för mycket, så den kan inte arbeta rätt. Du får montera den lite lutande åt andra hållet, så den står mer lodrätt när du kör på bakhjulet. Ibland är det lättare än man vågar hoppas ;)
Okej, har en kompis som har samma moppe som jag har, vi har båda luft boxarna monterade och har samma förgasare, allt är likadant och han har inga problem med det. Kan det inte vara nåt annat??
Självklart kan det vara något annat. Dock är det ett väldigt vanligt problem, och en väldigt vanlig lösning. Jag tror bestämt att det kommer gå fint om du lutar den.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
AbbeNilsson
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 26 maj 2015, 16:12

Inlägg av AbbeNilsson »

har samma problem bara det att det går bra på 1ans växel men på tvåan så orkar den knappt få upp den på bakan innan de låter som att den ska dö
Skriv svar