Peugeot Vivacity dör / stryps vid gaspådrag. :)

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Casper9429
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 6 oktober 2015, 20:26

Peugeot Vivacity dör / stryps vid gaspådrag. :)

Inlägg av Casper9429 »

Hej, har en peugeot vivacity 3 2010 som krånglat efter en olycka som skedde för två veckor sedan då kickstarten pajjade. Nu när kickstarten är fixad och jag samtidigt bytte jag batteri, nu har det uppkommit ett nytt problem som upptäktes när jag provkörde den lite hårdare för första gången efter olyckan.
Först startade den som vanligt men varvade ner och slutligen dog vid gaspådrag, men efter en stunds tomgång gick motorn relativt bra, ganska dålig accerlation upp till 25 men annars bra. Men den varvade ner sig vid fullgas. Efter ca 300m så varvade den ner och dog. Startade utan problem men gick ej att gasa för då dog den, alltså tomgången fungerade perfekt. Efter flertalet försök med växlande gas och lite tomgång gick det att köra iväg. Gick helt ok fast den hade lite svårt i omgångar som den liksom blev srtypt i några sek. Varmkörde den lite och då fungerade den ok, ojämt acc mellan 0-30 (som den blir strypt) Moppen är annars helt orginal förutom v-ringen och brukar toppa ca 65 på mätaren men nu kom jag max upp i ca 58. Så vett någon av er experter på twostroke vad felet möjligtvis kan vara. Mvh Oerfaren moped meekare :roll: