Derbi startar inte, innan gick den konstigt, snälla hjälp

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

DankeBanke
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 9 mars 2014, 10:28

Derbi startar inte, innan gick den konstigt, snälla hjälp

Inlägg av DankeBanke »

Hej!

Har problem med min Derbi Senda xtreme 06a.

Det var såhär att moppen gick lite konstigt på högavarv så jag skruvade lite på luftskruven så gick den lite smått bättre (kanske bara var inbillning för nån stor skillnad var det inte), sen hoppade den självklart av eftersom att jag skruva den för långt ut så jag fick en ny av en vän..

Så jag satte tillbaka luftskruven, men då var den väldigt svår startad.
Var tvungen att försöka rullstarta den i typ 5 minuter för att den skulle starta.

Sen när jag körde så kunde jag inte varva ut den, jag har högvarvigt tecnigas
som är typ 2 månader gammalt, köpt ny från twostroke.

Det är svårt att förklara hur den lät när jag inte kunde varva ut den fast det var inte direkt ett normalt ''motor ljud''. Är hyffsat okunning som ni kanske märker..

Jag kunde gasa lite på högvarv men så fort jag skulle dra på gick den såhär konstigt som jag menade.

Jag testade hålla jämn gas på lågavarv och då gick den betydligt bättre men den hållde på att dö ibland men hann aldrig riktigt det.

Ja, så nu plötsligt startar den inte heller..

Har testat rensat förgasaren med högtrycksluft


Så vad är det som gör att den går så dåligt på högvarv och håller på att dö på lågvarv? Och varför startar den inte plötsligt nu?

Tack som fan på förhand :)
Användarens profilbild
B3rgsjöRaggarn
Elmoped
Inlägg: 18
Blev medlem: 2 september 2015, 20:20
Ort: Bersjö

Inlägg av B3rgsjöRaggarn »

låter som att förgasaren håller på o jävlas, har du provat att gå upp nån storlek i munstycke?
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Låter lite mer som att din cylinder skar. Det jag säger nu är inte säkert men på den vägen tror jag att det är. Men kolla först så att tändning och allt det där fungerar som det ska först. Sedan plocka av cylinder och kolla.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Skriv svar