Hjälp ang peagot jetforce ctech!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

bobmarley
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 6 oktober 2015, 14:47

Hjälp ang peagot jetforce ctech!

Inlägg av bobmarley »

Tja jag har en peagot jetforce c tech. åkte för ett tag sen med den..sen helt plötsligt hördes ett klånk när jag åkte ner från en trotoarkant motorn startar låter fint som de ska...men den driver inte framåt när jag ska köra iväg med den..men ställer jag den på stödet gasar sakta driver hjulet o remen..men när den kommer upp i högere varv så låter de där klånk ljudet...o jag kommer inte fram med den..någon kunnig som kan veta vad det kan bero på? skulle vara taksam för svar/hjälp om hur jag ska bära mej åt istället för att lämna in den. peace!
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Låter som att något har hänt med kopplingen. Men det är svårt att säga men det känns lite som att något har hänt där. Plocka av och kolla den.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Som runners säger, kopplingen låter rimligt. Varför den skulle ha tagit stryk för att du åkte ner från en trottoar låter jag dock vara osagt.

Har du tänkt fixa problemet själv så kan du ju lika gärna öppna upp variator och koppling för att leta fel. Hittar du inget så är en verkstad nästa stopp.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
bobmarley123
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 12 oktober 2015, 17:16

ang jetforce

Inlägg av bobmarley123 »

Jag hittade nu felet men vet ej hur jag ska bära mej åt...det sitter lixom Ett stort Kugghjul bakom variatorn som inte driver de lilla kugghjulet om ni vet vad jag menar. ere kopplingen? ere växellådan? vet iaf nu att de nånting med det lilla kugghjulet som inte drivs...
Användarens profilbild
mojoxom
Svårstartad skrothög
Inlägg: 272
Blev medlem: 13 juli 2015, 08:33
Ort: Umeå

Re: ang jetforce

Inlägg av mojoxom »

bobmarley123 skrev:Jag hittade nu felet men vet ej hur jag ska bära mej åt...det sitter lixom Ett stort Kugghjul bakom variatorn som inte driver de lilla kugghjulet om ni vet vad jag menar. ere kopplingen? ere växellådan? vet iaf nu att de nånting med det lilla kugghjulet som inte drivs...
Det lilla kugghjulet är startmotorn som bara används när du trycker på start knappen kopplingen sitter vi bakhjulet:)
Peugeot Vivacity 06 Sportline
Topp hastighet: 120km/h
Cylinder: Polini Corsa 70cc
Rör: Rensat Orginal.
Förgasare: Dellorto 17,5mm
Reeds: Polini
Variator: Polini Hi-Speed
Vikter: Polini 7,7g
Koppling: Malossi Fly-Clutch
Vev: Jasil Evolution
Rem: Polini
Tryckfjäder: Polini Blå
Kopplingsfjädrar: Malossi röda
Drevning: Stage6 2.20RF=8.25
Skriv svar