Hur startar man en Aerox utan tändningslås

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Aerox99
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 4 oktober 2015, 09:09

Hur startar man en Aerox utan tändningslås

Inlägg av Aerox99 »

Tjo jag undrar hur man kan starta en aerox utan tändningslås! Det var några som försökte sno min moped och paja tändningslåset och jag kan inte köpa en ny riktigt än. jag har nycklar och allt men tändingslåset var sönder på något sätt så att det inte funkar, så det är ingen snodd moped!

Hoppas ni kan hjälpa mig! :)
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

Om du håller i tändningslåset löst, så kan du oftast skruva/vrida bort plastklumpen som sitter bakom. där kan man vrida med t.ex en plattmejsel.

Mvh
Aerox99
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 4 oktober 2015, 09:09

Inlägg av Aerox99 »

Gilerahjärnan jag har monterat bort tändningslåset helt eftersom att den grejen man stoppar in nyckeln in har gått av på mitten så jag kan inte få ut den eller stoppa in något och vrida runt där! Så jag tänkte om det gick att starta utan något tändningslås ikopplat
Lucasosterberg
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 25 juli 2015, 20:50
Ort: Götene

Re: Hur startar man en Aerox utan tändningslås

Inlägg av Lucasosterberg »

Aerox99 skrev:Tjo jag undrar hur man kan starta en aerox utan tändningslås! Det var några som försökte sno min moped och paja tändningslåset och jag kan inte köpa en ny riktigt än. jag har nycklar och allt men tändingslåset var sönder på något sätt så att det inte funkar, så det är ingen snodd moped!

Hoppas ni kan hjälpa mig! :)
Ta loss tändningslåset och sätt en switch istället. Det dumma är att vem som helst kan starta den då så du får gömma switchen på något bra ställe och låsa mopeden med kedja. Annars får du cykla tills du kan köpa ett nytt :)
Skriv svar