kommer inte över 40 km/h

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Alexander Lyreö
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 augusti 2015, 18:40
Ort: Göteborg

kommer inte över 40 km/h

Inlägg av Alexander Lyreö »

Hejhej, har nu denna veckan haft det problemet att min CPI sm hackar som helvete på högre varv. Den är inte trimmad men åker ändå 65/70 på ~9500 rpm. Men denna veckan har jag knappt lyckats komma över 8000... Ibland åker jag runt 6500 men sen kan den gå upp till 7800 beroende på.. aa ingen aning :)

Toplocks packningen byttes veckan innan, har efter en hel dag med trubbel lyckats konstatera att packningen sitter helt korrekt och ser fin ut. Förgasaren är ren. Munstycke har jag inte ändrat någon gång men borde väl ändå inte vara det eftersom jag inte trimmade den eller något och den har gått bra tills nu? Testat med kompisens tändstift, samma. Har börjat sikta in mig på tändningen men ska också byta olja nu på måndag eller imorn antagligen. (antar att den inte är bytt med tanke på hur efterbliven den tidigare ägaren varit)

Som sagt i titeln kommer jag som värst inte över 40 km/h men då och då drar den ifrån bara för att sen gå tillbaka till o hacka. Jävligt tråkigt och pinsamt :^)

Tack i förhand.
Användarens profilbild
Rotmosmannen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 455
Blev medlem: 17 oktober 2014, 20:44

Inlägg av Rotmosmannen »

rengör luftfilter eller testa ba ta av det å test kör å sen om det är det som är fel. Annars bestya om den skulle jag säga. Du kan ju testa jallafall.
Om gamal ägare inte har bytt munstycken när han trimma så kan den har skurit :( :) :(
Men kolla...ja la en post!
Alexander Lyreö
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 augusti 2015, 18:40
Ort: Göteborg

Inlägg av Alexander Lyreö »

Rotmosmannen skrev:rengör luftfilter eller testa ba ta av det å test kör å sen om det är det som är fel. Annars bestya om den skulle jag säga. Du kan ju testa jallafall.
Om gamal ägare inte har bytt munstycken när han trimma så kan den har skurit :( :) :(
bestya den? :? Han hade inte trimmat. Pluggen sitter kvar så tänker lita på han, men tror du verkligen motorn skär för att den får för lite bensin? Låter konstigt..
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Ja den kan skära ( i värsta fall ) om den får för lite bensin.
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Alexander Lyreö
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 augusti 2015, 18:40
Ort: Göteborg

Inlägg av Alexander Lyreö »

TheAndersson skrev:Ja den kan skära ( i värsta fall ) om den får för lite bensin.
Vad är det som skärt då? Vad kan jag göra? Har en massa fritid men pengar är jag inte sugen på att spendera så mycket av.
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Har inte sagt att din skurit 😉
Jag skulle byta tändstift till o börja med och rengöra förgasaren.

Edit; är trött så läser inte så bra.. Men se över resten av tändsystemet låter som en bra idé, kolla så alla kablar får kontakt som dom ska överallt o så.

Hur blev den såhär? Blev den så över natten, va du ute o körde? Ju mer information desto lättare att hjälpa, finns 1001 orsaker till att den beter sig såhär :)
Senast redigerad av TheAndersson den 5 oktober 2015, 10:34, redigerad totalt 1 gånger.
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Alexander Lyreö
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 augusti 2015, 18:40
Ort: Göteborg

Inlägg av Alexander Lyreö »

TheAndersson skrev:Har inte sagt att din skurit 😉
Jag skulle byta tändstift till o börja med och rengöra förgasaren.
Testat med kompisens stift och förgasaren är ren :s
Skriv svar