Beta RR 09 stypningar.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

GileraErik
Elmoped
Inlägg: 64
Blev medlem: 7 maj 2015, 19:39

Beta RR 09 stypningar.

Inlägg av GileraErik »

Vad finns det för strypningar på en Beta RR 2009? I nuläget har jag dragen plugg och 10-50 drivning och toppar ca 70 vad kan jag göra så den får bättre axx samt går fortare? Mvh Erik.
DbL
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 8 augusti 2014, 02:06

Re: Beta RR 09 stypningar.

Inlägg av DbL »

GileraErik skrev:Vad finns det för strypningar på en Beta RR 2009? I nuläget har jag dragen plugg och 10-50 drivning och toppar ca 70 vad kan jag göra så den får bättre axx samt går fortare? Mvh Erik.
Trimrör och dreva ;) ingen koll alls på strypningarna men borde inte sitta några fler, ingen borde vara kvar iallafall
Ride or die <3
Användarens profilbild
KC
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 19 mars 2014, 10:51

Inlägg av KC »

På med 70cc och 21mm förgasare så kommer de gå mer än tillräckligt. Jag hade det och urpluggat orginalrör på min gamla och då toppade den 86 på gps med 12/48 drevning och axxade satan. Drog upp den på bakhjulet på 4ans växel.
Tvåstråååååååhk
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

frågar efter pluggar, folk föreslår trim. Great. Och nej det är bara rör strypningen.

+betas org rör e såpass bra så att det blir waste att köpa ett nytt rör
GileraErik
Elmoped
Inlägg: 64
Blev medlem: 7 maj 2015, 19:39

Inlägg av GileraErik »

Alyzzzer skrev:frågar efter pluggar, folk föreslår trim. Great. Och nej det är bara rör strypningen.

+betas org rör e såpass bra så att det blir waste att köpa ett nytt rör
Jo det röret är ju rätt bra när man når effekten. Men jag skulle vilja ha bättre bottendrag utan att behöva dreva det så därför frågar jag :)
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

GileraErik skrev:
Alyzzzer skrev:frågar efter pluggar, folk föreslår trim. Great. Och nej det är bara rör strypningen.

+betas org rör e såpass bra så att det blir waste att köpa ett nytt rör
Jo det röret är ju rätt bra när man når effekten. Men jag skulle vilja ha bättre bottendrag utan att behöva dreva det så därför frågar jag :)
du måste också inse att bättre axx och hastighet är en sak man får välja med moppe trim.
GileraErik
Elmoped
Inlägg: 64
Blev medlem: 7 maj 2015, 19:39

Inlägg av GileraErik »

Alyzzzer skrev:
GileraErik skrev:
Alyzzzer skrev:frågar efter pluggar, folk föreslår trim. Great. Och nej det är bara rör strypningen.

+betas org rör e såpass bra så att det blir waste att köpa ett nytt rör
Jo det röret är ju rätt bra när man når effekten. Men jag skulle vilja ha bättre bottendrag utan att behöva dreva det så därför frågar jag :)
du måste också inse att bättre axx och hastighet är en sak man får välja med moppe trim.
Aa men borde ju finnas fler strypning ar som förstör lite oxå
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

då får du ju dreva oavsett om du vill eller inte. 10 är faktiskt jädrigt lågt. tror jag körde 11-56. Den tyckte jag gick bra. tillräckligt iaf. överdriver inte som de andra men bakan i 2an gick bra och den toppade max 75 kanske.

sen om du vill trimma mer är det ju liksom 21 mm o 70 cc. men det både kostar mycket och blir osäkrare i trafiken.
Användarens profilbild
KC
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 19 mars 2014, 10:51

Inlägg av KC »

Alyzzzer skrev:då får du ju dreva oavsett om du vill eller inte. 10 är faktiskt jädrigt lågt. tror jag körde 11-56. Den tyckte jag gick bra. tillräckligt iaf. överdriver inte som de andra men bakan i 2an gick bra och den toppade max 75 kanske.

sen om du vill trimma mer är det ju liksom 21 mm o 70 cc. men det både kostar mycket och blir osäkrare i trafiken.
Får jag bara undra på vilket sätt vi överdrev och hur blir 70cc och 21mm förgasare osäkrare i trafiken?
Tvåstråååååååhk
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 234
Blev medlem: 22 augusti 2012, 11:08
Ort: Tyresö

Inlägg av Betamekk »

På med en lövblås och 200 munstycke så ska du se på fan! Eller hur alyzzer?
- "Gasa tills det rasar"...
- " Vafan det verkar onödigt!!"
Skriv svar