rm125

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

DbL
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 8 augusti 2014, 02:06

rm125

Inlägg av DbL »

Halloj! tänkte kolla om det är nån som har eller vet vart man kan få info om min RM125:a

det är en suzuki rm125 -00 med tumic research motor på. det är en specialvariant som gjordes i 10 ex tror jag (osäker på om det var i välden eller i europa). den gjordes för tävling men förbjöds strax efter för de körde bättre än vad många i 250 och 350 klasserna. motorn levererar 49 hästar (vilket många inte tror när jag säger det).

är det nån som vet mer om den än vad jag gör. och är det nån som hört talas om den.

finns det intresse för att jag tar med den till frihamen nästa år och visar upp den? ganska mäktigt att både se och höra den :wink:
Ride or die <3
carl allstrin
Elmoped
Inlägg: 145
Blev medlem: 6 september 2014, 11:38

Inlägg av carl allstrin »

ta med den till frihamnen tycke jag men har tyvär ingen info om själva hojen men den låter som ett riktigt vrålåk
DbL
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 8 augusti 2014, 02:06

Inlägg av DbL »

carl allstrin skrev:ta med den till frihamnen tycke jag men har tyvär ingen info om själva hojen men den låter som ett riktigt vrålåk
antagligen den ända som finns kvar i med tanke på att de är gjorda för tvling. motorn kostade 40k extra då när den var ny. den har rullat kande 15-20 timmar hyfsat lugnt körd så börjar bli daxa att byta kolv och så vidare. tänkte om det var nån speciell kolv som behövdes för att den är så "speciell".

aa den är riktigt galen att köra. farsan har fått den 0-100 under 3 sekunder och jag drar 0-130 (lätt drevad så den toppar "bara" det) under 6 sekundet om jag tar det hyfsat lugt och inte crossväxlar
Ride or die <3
pegman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 15 maj 2015, 10:42

Inlägg av pegman »

DbL skrev:
carl allstrin skrev:ta med den till frihamnen tycke jag men har tyvär ingen info om själva hojen men den låter som ett riktigt vrålåk
antagligen den ända som finns kvar i med tanke på att de är gjorda för tvling. motorn kostade 40k extra då när den var ny. den har rullat kande 15-20 timmar hyfsat lugnt körd så börjar bli daxa att byta kolv och så vidare. tänkte om det var nån speciell kolv som behövdes för att den är så "speciell".

aa den är riktigt galen att köra. farsan har fått den 0-100 under 3 sekunder och jag drar 0-130 (lätt drevad så den toppar "bara" det) under 6 sekundet om jag tar det hyfsat lugt och inte crossväxlar
Är du seriös med 0-100?
Vivacity -05
Setup:
Gianelli rör
6.0 gram vikter
rieju99
Elmoped
Inlägg: 132
Blev medlem: 7 september 2014, 09:35

Inlägg av rieju99 »

Ska inte säga att det inte stämmer då jag inte sett den, men jag tror högst osannolikt på det du säger. 0- 100 under 3 sekunder? Snackar du i nattmössan eller? Tror inte att du vet vad du snackar om.
moddlaren
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 413
Blev medlem: 8 november 2007, 19:35

Inlägg av moddlaren »

Hej.

Kul att du har en av dessa specialare.. Yamaha har ochså en sådan 125 oc även en 250. Dessa yamaha har en annan cylinder koöv vevparti tändning topp pipa o förgasate.. På yamahan är borret mindre o slaget längre.. O det stämmer att dessa förbjöds precis som yamahas noleen/öhlins 360cc.

Noleen/öhlin tillverkades 1988-1989 i exakt 1000 exemplar en ny yamaha yz250 kostade ca 5k$ o noleen/öhlin kostade 2,2k$ extra ca 16000:- således

Yamahas nyare heter rinaldi o där kostade cylinder topp pipa tändning förgasare nästan 50,000 extra utöver en hoj för ca 60,000.

Tyvärr får du nog jätte problem mef att hitta en kolv då dessa är rena special precis som yamaha rinaldi o noleen/öhlin.. Enklast är nog att sända kolven till ex wössner/ wertex eller någon annan kolvtillverkare yamaha rinaldi var wertex.

Mvh
moddlaren trimma lungt
DbL
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 8 augusti 2014, 02:06

Inlägg av DbL »

rieju99 skrev:Ska inte säga att det inte stämmer då jag inte sett den, men jag tror högst osannolikt på det du säger. 0- 100 under 3 sekunder? Snackar du i nattmössan eller? Tror inte att du vet vad du snackar om.
Då äre farsan som snackar skit men jag kan dra den lite över den tiden men det är inte mycket mer
moddlaren skrev:Hej.

Kul att du har en av dessa specialare.. Yamaha har ochså en sådan 125 oc även en 250. Dessa yamaha har en annan cylinder koöv vevparti tändning topp pipa o förgasate.. På yamahan är borret mindre o slaget längre.. O det stämmer att dessa förbjöds precis som yamahas noleen/öhlins 360cc.

Noleen/öhlin tillverkades 1988-1989 i exakt 1000 exemplar en ny yamaha yz250 kostade ca 5k$ o noleen/öhlin kostade 2,2k$ extra ca 16000:- således

Yamahas nyare heter rinaldi o där kostade cylinder topp pipa tändning förgasare nästan 50,000 extra utöver en hoj för ca 60,000.

Tyvärr får du nog jätte problem mef att hitta en kolv då dessa är rena special precis som yamaha rinaldi o noleen/öhlin.. Enklast är nog att sända kolven till ex wössner/ wertex eller någon annan kolvtillverkare yamaha rinaldi var wertex.

Mvh
Tack så mycket! Trodde det inte var nån som hade hört talas om dom..
Det ska jag göra! Har du någon aning om vad prislappen skulle gå på..?
Ride or die <3
moddlaren
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 413
Blev medlem: 8 november 2007, 19:35

Inlägg av moddlaren »

Här kan du kolla jag tror dock att du måste beställa minst 2 st oavsett vem tillverkaren än är,, räkna med ca 2000-2500 st plus frakt moms tull


CONTACT

Wossner Pistons Inc.
15638 Graham St.
Huntington Beach, CA
USA, 92649
Motorcycles
714.369.8879
mototech@wossnerpistons.com




Vertex Pistons, Inc.

Copyright © 2010

All Rights Reserved

2751 Parkside Circle

Urbandale, IA 50322, USA

515.270.2302

support@vertexpistons.com



http://www.jepistons.com/OrderInfo/Index.aspx
http://www.jepistons.com/PDFs/OrderInfo ... erform.pdf



finns massor mera tillverkare,, tänk på att skrotar du motorn så är vissa delar omöjliga att finna i dag så byt kolv oavsett kostnaden hojen är inget värd i sveriga men utomlands typ england tyskland holland så kanske du kan få runt 60,000 för en bra sådan här specialare.

mvh
moddlaren trimma lungt
DbL
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 8 augusti 2014, 02:06

Inlägg av DbL »

moddlaren skrev:Här kan du kolla jag tror dock att du måste beställa minst 2 st oavsett vem tillverkaren än är,, räkna med ca 2000-2500 st plus frakt moms tull


CONTACT

Wossner Pistons Inc.
15638 Graham St.
Huntington Beach, CA
USA, 92649
Motorcycles
714.369.8879
mototech@wossnerpistons.com




Vertex Pistons, Inc.

Copyright © 2010

All Rights Reserved

2751 Parkside Circle

Urbandale, IA 50322, USA

515.270.2302

support@vertexpistons.com



http://www.jepistons.com/OrderInfo/Index.aspx
http://www.jepistons.com/PDFs/OrderInfo ... erform.pdf



finns massor mera tillverkare,, tänk på att skrotar du motorn så är vissa delar omöjliga att finna i dag så byt kolv oavsett kostnaden hojen är inget värd i sveriga men utomlands typ england tyskland holland så kanske du kan få runt 60,000 för en bra sådan här specialare.

mvh
Tack så mycket!
Shit, det trodde jag inte att den hade nått värde nu men misstänkte att lite borde den ha!
Ride or die <3
Skriv svar