Bromsok

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

MiniRindiz
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 17 mars 2015, 20:30
Ort: Norrhult

Bromsok

Inlägg av MiniRindiz »

Väldigt snabb fråga angående mitt bromsok.
Jag fyllde på med bromsvätska och började lufta dem enligt guide. (pumpa, pumpa, håll in, öppna nipplen, osv..)
Men jag får inget tryck i systemet?
Har tagit isär hela bromsoket och använt tryckluft för att få ut cylindrarna, rengjort dem och sedan på med lite fett..
Fortfarande inget, några ideer? Kan de va något med huvudcylindern och packningarna?
Mvh,
Användarens profilbild
Rotmosmannen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 455
Blev medlem: 17 oktober 2014, 20:44

Re: Bromsok

Inlägg av Rotmosmannen »

MiniRindiz skrev:Väldigt snabb fråga angående mitt bromsok.
Jag fyllde på med bromsvätska och började lufta dem enligt guide. (pumpa, pumpa, håll in, öppna nipplen, osv..)
Men jag får inget tryck i systemet?
Har tagit isär hela bromsoket och använt tryckluft för att få ut cylindrarna, rengjort dem och sedan på med lite fett..
Fortfarande inget, några ideer? Kan de va något med huvudcylindern och packningarna?
Mvh,
Ta ur all olja, fyll på från nippeln alltså tryck in oljan fel väg. När det är fullt i bromsvätske behållaren så är det klart. Enda du gör nu är att pumpa så du får upp ett tryck. alltså inget öppna eller nå bara pumpa. Fyll på olja om det behövs :)
Men kolla...ja la en post!
Användarens profilbild
spaaals
Sunnanö mek & pul
Inlägg: 249
Blev medlem: 26 juli 2013, 12:06
Ort: Borlänge

Inlägg av spaaals »

japp, det kan vara huvudcylindern som spökar
gött å se
MiniRindiz
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 17 mars 2015, 20:30
Ort: Norrhult

Re: Bromsok

Inlägg av MiniRindiz »

Rotmosmannen skrev:
MiniRindiz skrev:Väldigt snabb fråga angående mitt bromsok.
Jag fyllde på med bromsvätska och började lufta dem enligt guide. (pumpa, pumpa, håll in, öppna nipplen, osv..)
Men jag får inget tryck i systemet?
Har tagit isär hela bromsoket och använt tryckluft för att få ut cylindrarna, rengjort dem och sedan på med lite fett..
Fortfarande inget, några ideer? Kan de va något med huvudcylindern och packningarna?
Mvh,
Ta ur all olja, fyll på från nippeln alltså tryck in oljan fel väg. När det är fullt i bromsvätske behållaren så är det klart. Enda du gör nu är att pumpa så du får upp ett tryck. alltså inget öppna eller nå bara pumpa. Fyll på olja om det behövs :)
Ska testa detta! :)
Skriv svar