Låga Crossmopeder.

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

b00gie
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 30 augusti 2015, 14:15

Låga Crossmopeder.

Inlägg av b00gie »

Tjenare, allesammans! Nu är det så att jag är en kort spillevink på cirka 155-160 lång. Jag undrar då vilka crossmopeder som är låga. Polarnas nya Derbi är lite höga, dom funkar ju men lite jobbiga. Ingen äldre DT, MT5 eller någons slags kina. Når ner bra på min Ludix, och den är ju 805mm sitthöjd enligt bikez. Vill helst inte behöva mecka otroligt mycket för att sänka, men att typ sätta sänknings sats (vet ej om det finns såg någon skriva det på något annat forum) eller lätta på fjädern är no probs. :P
Mvh. b00gster!
dududududu
Användarens profilbild
sköldpaddan
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 30 augusti 2015, 16:29

Inlägg av sköldpaddan »

Min kompis satt en aerox dämpare bak på sin ludix. Den blev mycket hårdare och känder skit låg.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Då är det ju överlag SM som gäller. Personligen är jag ju ganska lång, men har för mig att gilera smt och Rieju rrx är låga (SM).
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
wilhelm riberg
Svårstartad skrothög
Inlägg: 244
Blev medlem: 13 maj 2015, 11:03
Ort: umgransele

Inlägg av wilhelm riberg »

Min Rieju™ är alldeles för liten ä 180 doc ha höjt den ca 7 cm
Mrt 2014
Du vill höja den sen men Rieju™ ä ganska låga (sm)
kör en Rieju mrt 2014
Setup. org
b00gie
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 30 augusti 2015, 14:15

Inlägg av b00gie »

wilhelm riberg skrev:Min Rieju™ är alldeles för liten ä 180 doc ha höjt den ca 7 cm
Mrt 2014
Du vill höja den sen men Rieju™ ä ganska låga (sm)
Rieju ska ju vara samma som dom nyare Derbi :S Men hur är Derbi Senda DRD Pro 2008, dom vita. Är dom bra, och vibrerar dom lika mycket som vanliga derbis? Är dom speciellt låga ska bara vara 5 cm högre än Ludix
dududududu
b00gie
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 30 augusti 2015, 14:15

Inlägg av b00gie »

edvinskoldis1@gmail.com skrev:Min kompis satt en aerox dämpare bak på sin ludix. Den blev mycket hårdare och känder skit låg.
Jag vill inte byta dämpare på min Ludix :P
dududududu
Användarens profilbild
spaaals
Sunnanö mek & pul
Inlägg: 249
Blev medlem: 26 juli 2013, 12:06
Ort: Borlänge

Inlägg av spaaals »

Rieju rrx sm!
gött å se
Användarens profilbild
Vikke2
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 13 oktober 2013, 09:24
Ort: Lidköping

Inlägg av Vikke2 »

Jag har en sån (kolla profilbild ;) Dem är väldigt höga mycket högre än alla scottrar, men de är bara sänka ifall den skulle vara för hög. Men du behöver inte oroa dig om att den är för hög har en kompis som knappast når ner med tårna men han klarar att köra så de är inga problem
Satsa på dig själv - Runka i motvind ;)
freshasf*ck
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 2 augusti 2013, 00:09

Inlägg av freshasf*ck »

DT50RSM/X är rätt så låga, ca 870mm. Höjden går även att justera med någon centimeter upp/ner.
Skriv svar