behöver hjälp med setupen

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Nordinoz
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 31 augusti 2015, 23:12

behöver hjälp med setupen

Inlägg av Nordinoz »

Har en aerox 09 och det jag har gjort är bara dragen V-ring men har ett leovince zx chrome rör, stage6 vikter och några kopplingsfjädrar från malossi och jag funderar om detta skulle funka ellr om jag måste typ köpa ny tryckfjäder eller typ cdi box?

Skulle oxå vela att nån kunde typ förklara dessa grejer, har bara hört massa saker men är ju inte säker. Skulle ju vilja att den har bra axx och har hög toppfart.

o sen undrar jag om man måste köpa nytt munstycke och sånt?
Användarens profilbild
mojoxom
Svårstartad skrothög
Inlägg: 272
Blev medlem: 13 juli 2015, 08:33
Ort: Umeå

Re: behöver hjälp med setupen

Inlägg av mojoxom »

Nordinoz skrev:Har en aerox 09 och det jag har gjort är bara dragen V-ring men har ett leovince zx chrome rör, stage6 vikter och några kopplingsfjädrar från malossi och jag funderar om detta skulle funka ellr om jag måste typ köpa ny tryckfjäder eller typ cdi box?

Skulle oxå vela att nån kunde typ förklara dessa grejer, har bara hört massa saker men är ju inte säker. Skulle ju vilja att den har bra axx och har hög toppfart.

o sen undrar jag om man måste köpa nytt munstycke och sånt?
Du MÅSTE byta munstycke och du kommer inte få ngn bra effekt utan att köpa ny ostryp cdi och blanda gjärna en halv deciliter olja i tanken så att den inte skär men ha kvar olja i olje tanken också!
Testa med röd tryck fjäder eller nått!
Mvh Fredde!
Peugeot Vivacity 06 Sportline
Topp hastighet: 120km/h
Cylinder: Polini Corsa 70cc
Rör: Rensat Orginal.
Förgasare: Dellorto 17,5mm
Reeds: Polini
Variator: Polini Hi-Speed
Vikter: Polini 7,7g
Koppling: Malossi Fly-Clutch
Vev: Jasil Evolution
Rem: Polini
Tryckfjäder: Polini Blå
Kopplingsfjädrar: Malossi röda
Drevning: Stage6 2.20RF=8.25
Skriv svar