Tja! Tänkte byta kopplingsfjädrar idag på min viva och har polinis kit hemma, och undrar vilken färg som rekomenderas till min setup?(kolla signatur) http://www.twostroke.se/product.asp?product=28732
pegman skrev:Tja! Tänkte byta kopplingsfjädrar idag på min viva och har polinis kit hemma, och undrar vilken färg som rekomenderas till min setup?(kolla signatur) http://www.twostroke.se/product.asp?product=28732
det kopplings fjädrar gör är att välja när din scooter ska dra iväg.
Är inte så viktigt om du vardagskör. skulle ta lätta då du slipper varva eden som en tok innan den drar iväg.
Det enda jag kan komma på om man ska byta är om man köra race, ska stunta och vill få mer "gasres" eller om dom gamla är för svaga så den drar iväg tidigt.
Det är vad jag har läst om dom så rätta mig om jag har fel.
Rotmosmannen skrev:det kopplings fjädrar gör är att välja när din scooter ska dra iväg.
Är inte så viktigt om du vardagskör. skulle ta lätta då du slipper varva eden som en tok innan den drar iväg.
Det enda jag kan komma på om man ska byta är om man köra race, ska stunta och vill få mer "gasres" eller om dom gamla är för svaga så den drar iväg tidigt.
Det är vad jag har läst om dom så rätta mig om jag har fel.
Läst det men undrar isf vilka man skulle ha för att kunna stunta, för att när jag ska åka på bakhjulet så kmr effekten på runt 20 km/h, så undra om man kunde byta upp till lite hårdare för att få effekten på mindre hastighet.
Skulle gissa på att den sena effekten har rätt mycket med ditt rör att göra, prova att plugga ur originalröret. Det brukar ge en jämn effektkurva som är behaglig för stunt.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Det stämmer att mitt rör e ganska högvarvigt, men jag tänkte att om effekten kmr exempelvis på 8000 rpm, så kan man försöka sätta i kopplingsfjädrar som greppar lite närmar effektkurvan? Vet inte ens om de skulle funka