Tjena, polarn köpte nyss en gammal cross, han hade tänkt köra den till skolan och sånt men grejen är att den inte har någon nyckel, bara att starta! Men det finns en dödarknapp, kan man ändra så det blir en switch så den inte startar utan att man drar på/av den och så kan man gömma den lite?
Moppar jag ägt= * Moppar jag äger= ^
1. Ful vivacity Köpt för 4500 såld för 5k *
2.Puch maxi köpt för 500 med 2 motorer, sålde direkt för 1500 *
3. Stunt Aerox köpt med 2 motorer för 3700 *
4. Aerox 03 köpt för 2300 såld för 10 k *
5. Derbi Senda R, bytt mot stunt rox som inte starta ^
Bara sådär å koppla på samma ställe? Funkar på samma sätt?
Moppar jag ägt= * Moppar jag äger= ^
1. Ful vivacity Köpt för 4500 såld för 5k *
2.Puch maxi köpt för 500 med 2 motorer, sålde direkt för 1500 *
3. Stunt Aerox köpt med 2 motorer för 3700 *
4. Aerox 03 köpt för 2300 såld för 10 k *
5. Derbi Senda R, bytt mot stunt rox som inte starta ^
Borde inte det funka att sätta en strömbrytare på tändkabeln? Då kan du behålla dödarknappen om du skulle stanna framför folk, o när du låser är det bara att använda strömbrytaren.
Sätter du en switch/nyckel som funkar som en dödarknapp behöver man bara klippa av kabeln för att kunna starta moppen...
Alltid bäst att låsa moppen med "hänglås" om man vill behålla moppen
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
HasSse666 skrev:Sätter du en switch/nyckel som funkar som en dödarknapp behöver man bara klippa av kabeln för att kunna starta moppen...
Alltid bäst att låsa moppen med "hänglås" om man vill behålla moppen
Fast sätter man switchen på tändspolens pluskabel så räcker de ju inte klippa någon kabel
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
pegman skrev:Borde inte det funka att sätta en strömbrytare på tändkabeln? Då kan du behålla dödarknappen om du skulle stanna framför folk, o när du låser är det bara att använda strömbrytaren.
Det är så hög spänningen i tändkabeln så strömmen skulle ändå hoppa över strömbrytaren.
pegman skrev:Borde inte det funka att sätta en strömbrytare på tändkabeln? Då kan du behålla dödarknappen om du skulle stanna framför folk, o när du låser är det bara att använda strömbrytaren.
Det är så hög spänningen i tändkabeln så strömmen skulle ändå hoppa över strömbrytaren.
I tändkabeln ja, men jag menar pluskabeln som går till tändspolen
Har gjort de själv och de har funkat för mig iaf..
Edit, trodde du citerade mig
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
pegman skrev:Borde inte det funka att sätta en strömbrytare på tändkabeln? Då kan du behålla dödarknappen om du skulle stanna framför folk, o när du låser är det bara att använda strömbrytaren.
Det är så hög spänningen i tändkabeln så strömmen skulle ändå hoppa över strömbrytaren.
...och även OM det skulle fungera så är det riskabelt, det kan bli ett ganska permanent stopp om man har otur. CDI och tändspole ligger i farozonen om strömmen inte har någonstans att "ta vägen" från tändspolen, den extra höga spänning som uppstår så kan döda spole/CDI.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.