DT50R okänt problem, den blir varm snabbt & mer

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
AgravaineSW
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 31 maj 2015, 04:13

DT50R okänt problem, den blir varm snabbt & mer

Inlägg av AgravaineSW »

Tjena!

Jag ska försöka att berätta mitt problem kortfattat men snälla läs, behöver hjälp.
:)
Jag hade kört ett tag och den funkade som den skulle. Men efter en stund så blev den så varm att den började ryka (ganska mycket). Jag slog av tändningen men motorn la inte av förrän ungefär 10 sekunder att jag hade slagit av tändningen, man hörde att den blev tystare och tystare innan den la av.Jag väntade sedan för att den skulle bli kall.

Alltid när den är kall så behöver jag rulla igång den. Men jag testade och kicka ändå på skoj och när jag gjorde det så kom det som ett poppande ljud från avgasröret (tror det var avgasröret).

Sedan rullade jag igång den och körde hem den långsamt så den inte skulle bli varm. När jag är framme så hade den blivit minst lika varm som första gången och när jag slog av tändningen den här gången så kändes det som att den reagerade långsamt för det tog typ 2 sekunder extra än vanligt för den att stängas av.
Och så gjorde den det där poppande ljudet igen. Kan notera att min avgastätning har några sprickor i sig, fast det kan väl knappast vara orsaken till poppandet.

Efter det så har jag inte vågat köra med den.

Så vad kan problemet vara?
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 483
Blev medlem: 1 juni 2014, 20:28
Ort: Sundsvall

Inlägg av Revilz »

Du kan ju börja med att ta av vattenpumpskåpan och se till så att vattenpumpen funkar som den ska :)
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Användarens profilbild
AgravaineSW
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 31 maj 2015, 04:13

Inlägg av AgravaineSW »

Revilz skrev:Du kan ju börja med att ta av vattenpumpskåpan och se till så att vattenpumpen funkar som den ska :)

Vad ska jag göra när jag har tagit av den för att se om den fungerar??
Skriv svar