Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
och med dessa rören behöver man inte byta från 50cc då?Rotmosmannen skrev:Är inte expert på rör men tilld erbi ska gianelli 2t vara bra, tecnigas enox är också ett bra rör, sen det rör dom flesta tänker på när man säger högvarvigt till orginal är turbokits high quality och det är det som man får mest av dock så har dom andra skönar efektkurvor vad jag har förståt.
Sen tunga drev är stort fram och litet bak. 13-53 är ett bra sak som finns på dom mesta sk. Drevkit. Du kan ta tyngre också men antar att du vill ha lite axx jallafall
och med dessa rören behöver man inte byta från 50cc då?Rotmosmannen skrev:Är inte expert på rör men tilld erbi ska gianelli 2t vara bra, tecnigas enox är också ett bra rör, sen det rör dom flesta tänker på när man säger högvarvigt till orginal är turbokits high quality och det är det som man får mest av dock så har dom andra skönar efektkurvor vad jag har förståt.
Sen tunga drev är stort fram och litet bak. 13-53 är ett bra sak som finns på dom mesta sk. Drevkit. Du kan ta tyngre också men antar att du vill ha lite axx jallafall
okej tack så mycket, hur blir accelerationen men detta då? Dålig? Okej? Bra?Rotmosmannen skrev:http://www.twostroke.se/product.asp?product=11178
Detta rör ger mest efekt men inte samma kruva som andra men efter som du är ute efter topp ska du ta det
Detta dervkit för lite axx: http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=7554
Och detta för bara topp: http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=7555
GLÖM EJ ATT BYTA MUNSTYCKEN!!!
och vad ska jag ha för muntycke och vad köper jag det? länkRotmosmannen skrev:http://www.twostroke.se/product.asp?product=11178
Detta rör ger mest efekt men inte samma kruva som andra men efter som du är ute efter topp ska du ta det
Detta dervkit för lite axx: http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=7554
Och detta för bara topp: http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=7555
GLÖM EJ ATT BYTA MUNSTYCKEN!!!
Med den tyngre drevningen ovan får du nog axx strax över orginalprestanda. Med den lättare drevningen ska den nog dra flitigt. Jag skulle välja den tyngre drevningen, så du slipper varva så högt och slita på motorn. Du slipper också växla som en idiot, utan kan ligga längre på varje växel. Dock får du kanske ut mer av den lättare drevningen om du väljer ett högvarvigt rör. Jag råder dig att kolla vilken drevning du har nu, och endast köpa nytt framdrev. Mycket billigare.IaacBerntsson skrev:okej tack så mycket, hur blir accelerationen men detta då? Dålig? Okej? Bra?Rotmosmannen skrev:http://www.twostroke.se/product.asp?product=11178
Detta rör ger mest efekt men inte samma kruva som andra men efter som du är ute efter topp ska du ta det
Detta dervkit för lite axx: http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=7554
Och detta för bara topp: http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=7555
GLÖM EJ ATT BYTA MUNSTYCKEN!!!
okej tack så mycket. Men hur vet man om man har rätt munstycke?Handendärduvet skrev:Med den tyngre drevningen ovan får du nog axx strax över orginalprestanda. Med den lättare drevningen ska den nog dra flitigt. Jag skulle välja den tyngre drevningen, så du slipper varva så högt och slita på motorn. Du slipper också växla som en idiot, utan kan ligga längre på varje växel. Dock får du kanske ut mer av den lättare drevningen om du väljer ett högvarvigt rör. Jag råder dig att kolla vilken drevning du har nu, och endast köpa nytt framdrev. Mycket billigare.IaacBerntsson skrev:okej tack så mycket, hur blir accelerationen men detta då? Dålig? Okej? Bra?Rotmosmannen skrev:http://www.twostroke.se/product.asp?product=11178
Detta rör ger mest efekt men inte samma kruva som andra men efter som du är ute efter topp ska du ta det
Detta dervkit för lite axx: http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=7554
Och detta för bara topp: http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=7555
GLÖM EJ ATT BYTA MUNSTYCKEN!!!
När det gäller munstycke så köp ett kit som börjar på din orginalstorlek-ish och som går 10-20 storlekar upp. Du kommer ej ångra det. Mycket krångligare att gissa sig fram och beställa enskilda munstycken. Börja stort och jobba nedåt. Finns massivs med guider för munstyckesbyte, sök runt lite.
Det finns både guider och en egen tråd om deIaacBerntsson skrev:okej tack så mycket. Men hur vet man om man har rätt munstycke?Handendärduvet skrev:Med den tyngre drevningen ovan får du nog axx strax över orginalprestanda. Med den lättare drevningen ska den nog dra flitigt. Jag skulle välja den tyngre drevningen, så du slipper varva så högt och slita på motorn. Du slipper också växla som en idiot, utan kan ligga längre på varje växel. Dock får du kanske ut mer av den lättare drevningen om du väljer ett högvarvigt rör. Jag råder dig att kolla vilken drevning du har nu, och endast köpa nytt framdrev. Mycket billigare.IaacBerntsson skrev: okej tack så mycket, hur blir accelerationen men detta då? Dålig? Okej? Bra?
När det gäller munstycke så köp ett kit som börjar på din orginalstorlek-ish och som går 10-20 storlekar upp. Du kommer ej ångra det. Mycket krångligare att gissa sig fram och beställa enskilda munstycken. Börja stort och jobba nedåt. Finns massivs med guider för munstyckesbyte, sök runt lite.
okej, tack så mycket. då vet jagRotmosmannen skrev:Det finns både guider och en egen tråd om deIaacBerntsson skrev:okej tack så mycket. Men hur vet man om man har rätt munstycke?Handendärduvet skrev: Med den tyngre drevningen ovan får du nog axx strax över orginalprestanda. Med den lättare drevningen ska den nog dra flitigt. Jag skulle välja den tyngre drevningen, så du slipper varva så högt och slita på motorn. Du slipper också växla som en idiot, utan kan ligga längre på varje växel. Dock får du kanske ut mer av den lättare drevningen om du väljer ett högvarvigt rör. Jag råder dig att kolla vilken drevning du har nu, och endast köpa nytt framdrev. Mycket billigare.
När det gäller munstycke så köp ett kit som börjar på din orginalstorlek-ish och som går 10-20 storlekar upp. Du kommer ej ångra det. Mycket krångligare att gissa sig fram och beställa enskilda munstycken. Börja stort och jobba nedåt. Finns massivs med guider för munstyckesbyte, sök runt lite.
Men snabbt ba så ska du ha ett stort munsrtycke så den bludrar och sen gå ner tills det slutar bludra