Dåligt axx Beta RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Filip_00
Elmoped
Inlägg: 25
Blev medlem: 26 juli 2015, 18:10
Ort: Västerås

Dåligt axx Beta RR

Inlägg av Filip_00 »

Har en beta RR 07
Setup: airsal 50cc sport
Dellorto 17,5 förgasare
Voca rookie underliggande (urpluggat)
Drevning: 13 52

Jag upplever att när jag startar moppen och växlar till tvåan (växlar nästan så fort moppen börjar rulla) så går den väldigt långsamt de första 5-7 sekunderna sen drar den ifrån fort som fan. Jag håller 2/5 gas hela tiden. Vet någon vad detta beror på?

Mvh Filip
Användarens profilbild
xoldero
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 5 januari 2013, 00:49

Inlägg av xoldero »

Du har ju ett effektrör och 50cc, den borde väl inte vara så mycket "rappare" på låga varv?

Edit: Gasa mer än 2/5 gas?
Filip_00
Elmoped
Inlägg: 25
Blev medlem: 26 juli 2015, 18:10
Ort: Västerås

Inlägg av Filip_00 »

xoldero skrev:Du har ju ett effektrör och 50cc, den borde väl inte vara så mycket "rappare" på låga varv?

Edit: Gasa mer än 2/5 gas?
Glömde skriva att cylindern måste köras in. Den låter som fan även fast jag har 2/5 gas. Men visst ska man växla upp till tvåan så fort den börjar att rulla?
Användarens profilbild
ockelbo
Svårstartad skrothög
Inlägg: 207
Blev medlem: 2 september 2014, 15:17

Inlägg av ockelbo »

Filip_00 skrev:
xoldero skrev:Du har ju ett effektrör och 50cc, den borde väl inte vara så mycket "rappare" på låga varv?

Edit: Gasa mer än 2/5 gas?
Glömde skriva att cylindern måste köras in. Den låter som fan även fast jag har 2/5 gas. Men visst ska man växla upp till tvåan så fort den börjar att rulla?
Växla upp till tvåan när du hör att varven börjar bli höga på ettan, gör så vid varenda växling för att få maximal axx/hastighet
Kines 2T
Setup:
Tecnigas Next-r
Italkit race tändning
Pwk 28mm förgasare
Malossi MHR 70cc 12mm
Malossi MHR vev
Malossi multivariator
Filip_00
Elmoped
Inlägg: 25
Blev medlem: 26 juli 2015, 18:10
Ort: Västerås

Inlägg av Filip_00 »

ockelbo skrev:
Filip_00 skrev:
xoldero skrev:Du har ju ett effektrör och 50cc, den borde väl inte vara så mycket "rappare" på låga varv?

Edit: Gasa mer än 2/5 gas?
Glömde skriva att cylindern måste köras in. Den låter som fan även fast jag har 2/5 gas. Men visst ska man växla upp till tvåan så fort den börjar att rulla?
Växla upp till tvåan när du hör att varven börjar bli höga på ettan, gör så vid varenda växling för att få maximal axx/hastighet
Okej tack så mycket! :)
Skriv svar