Malaguti F12 tappar acceleration

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Odjur_no1
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 29 juni 2015, 22:32

Malaguti F12 tappar acceleration

Inlägg av Odjur_no1 »

Hejsan, var ute o åkte med min Malaguti och märkte att efter halvgas så försvann all acceleration har ett Stage6 70 kubik med 28mm förgasare och ett Yasuni Carera 30 rör på, kör med 3,5g vikter och som jag skrev så efter halvgas så hände inte ett smack enbart motorn som varva så jag trodde nästan att kolven skulle hoppa ut men inget mer, någon som har förslag på vad det ska kunna bero på? kan tillägga att jag skaffade denna moped idag och tidigare ägare säger att det har inte varit så tidigare. vilket jag mycket väl kan tro på då jag såg han i förrgår hade fullt hjulspinn på blöt asfalt till den grad att han kunde drifta med den, han säger att den gjorde runt 90-95 tidigare vilket den omöjligen kan ha gjort idag. tacksam för förslag på vad denna olustiga händelse kan bero på.
Användarens profilbild
xoldero
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 5 januari 2013, 00:49

Inlägg av xoldero »

Kan de va att du har för litet huvudmunstycke i förgasaren? eller tror du det har med variatorn att göra, Specificera lite mer vad problemet var?
Odjur_no1
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 29 juni 2015, 22:32

Inlägg av Odjur_no1 »

alltså det jag mena att efter halv gas så försvann all acceleration de hände inte ett skit mer, den enbart varva så jag trodde kolven skulle hoppa ut, men inge mer. var precis som om att den inte skulle öka nå mer i fart över huvud taget så att säga.


Problem löst!

Lösning: annan utväxling och byte av cdi
Skriv svar