Cykel dator på hojjen

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

adamhahne@live.se
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 26 juli 2015, 21:14
Ort: Insjön

Cykel dator på hojjen

Inlägg av adamhahne@live.se »

Tjena! undrar om det finns nå folk som kör eller har kört med cykeldator som hastighetsmätare på moppen. Funkar det bra? Och ska man ha trådlös eller ej? Tacksam för svar :D
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Det funkar fint, men du måste ha en modell som funkar med störningarna som tändsystemet ger. T.ex Clas ohlsons sigma-mätare funkar, och då med sladd. Trådlösa blir bara störda utav tändsystemet. :)
adamhahne@live.se
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 26 juli 2015, 21:14
Ort: Insjön

Inlägg av adamhahne@live.se »

Tack för snabbt svar :) Okej då vet jag! Hittar inte sigma 800 på clas tyvärr.. men tror dem har slutat med den! Men hur vet man vilka som störs och inte störs? Haru koll på ngn annan en sigma 800 som funkar bra? och inte allt för dyr :lol:
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Den här har jag på min crescent compact http://www.clasohlson.com/se/Cykeldator ... r319473000 och den funkar fint den störs då inte av mitt tändsystem och du kan ställa in den på millimetern så hastigheten ska bli exakt köp den trådbundna.
adamhahne@live.se
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 26 juli 2015, 21:14
Ort: Insjön

Inlägg av adamhahne@live.se »

Okey tack så mycket! Då blir det att springa till clas imorgon då när man bara har några 100 meter dit! :lol:
zunkenRR
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 24 juni 2015, 14:40

Inlägg av zunkenRR »

Det funkar fint med biltemas trådlösa hundrakronors mätare på min Rieju drac. Får inga störningar och funkar perfekt!

Lycka till!
adamhahne@live.se
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 26 juli 2015, 21:14
Ort: Insjön

Inlägg av adamhahne@live.se »

Jaha trådlös? Intressant! skönt med en sådan! men då kanske man får testa en sådan och se ifall om det störs eller inte :)
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Fördelen med den jag länkade är ju att du kan ställa in dit hjul på millimetern i cykeldatorn på biltemas cykeldator kan man inte det jag vet dock inte vilka det gäller alla??.
Skriv svar