Starta mopeden? Hjälp?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Ajax
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 27 juli 2015, 22:17
Ort: Karlstad

Starta mopeden? Hjälp?

Inlägg av Ajax »

Vill börja med att förklara att jag kan absolut ingenting om mopeder eller hur dom fungerar, förutom att jag snart ska inskaffa en. Det kommer troligen bli en Yamaha DT50MX.
Varje gång jag ser någon brumma iväg på sin moped, likaså när dom parkerar, så pillar dom först med någonting under mopeden. Vad är det för något dom gör, och behöver jag göra det?
Kom ihåg att jag knappt kan någonting, så förklara det som om jag var fem.

Tack för hjälpen.
freshasf*ck
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 2 augusti 2013, 00:09

Re: Starta mopeden? Hjälp?

Inlägg av freshasf*ck »

Ajax skrev:Vill börja med att förklara att jag kan absolut ingenting om mopeder eller hur dom fungerar, förutom att jag snart ska inskaffa en. Det kommer troligen bli en Yamaha DT50MX.
Varje gång jag ser någon brumma iväg på sin moped, likaså när dom parkerar, så pillar dom först med någonting under mopeden. Vad är det för något dom gör, och behöver jag göra det?
Kom ihåg att jag knappt kan någonting, så förklara det som om jag var fem.

Tack för hjälpen.
Det de pillar med är bränslekranen. Varje gång man startar sin moped så vrider man om kranen vilket gör att bränslet kan flöda från bensintanken till förgasaren.
Användarens profilbild
Ajax
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 27 juli 2015, 22:17
Ort: Karlstad

Re: Starta mopeden? Hjälp?

Inlägg av Ajax »

freshasf*ck skrev:
Ajax skrev:Vill börja med att förklara att jag kan absolut ingenting om mopeder eller hur dom fungerar, förutom att jag snart ska inskaffa en. Det kommer troligen bli en Yamaha DT50MX.
Varje gång jag ser någon brumma iväg på sin moped, likaså när dom parkerar, så pillar dom först med någonting under mopeden. Vad är det för något dom gör, och behöver jag göra det?
Kom ihåg att jag knappt kan någonting, så förklara det som om jag var fem.

Tack för hjälpen.
Det de pillar med är bränslekranen. Varje gång man startar sin moped så vrider man om kranen vilket gör att bränslet kan flöda från bensintanken till förgasaren.


Gör man det innan eller efter man kickat igång den?
Användarens profilbild
JensCarlvik
Elmoped
Inlägg: 79
Blev medlem: 28 december 2014, 14:22

Inlägg av JensCarlvik »

Innan.
Skriv svar