Rieju Drac 2003

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Rieju Drac 2003

Inlägg av Raggarn1337 »

Hej! Har en Rieju Drac från årsmodell 2003, 30 moped. Har sökt runt ett tag men inte direkt hittat det jag sökte efter.
Jag undrar nämligen vart det sitter pluggar på den.
Ifall det är en plugg i insuget / avgasröret, går de att knacka ur pluggen eller är det bara att köpa ett nytt ostrypt insug / avgasrör?

En till fråga jag har är att om jag nu tar bort strypningarna, ungefär hur många storlekar behöver jag gå upp i munstycke?
(vet att ni inte direkt kan säga hur mycket, men på ett ungefär som jag kan utgå ifrån :p)
Tacksam för svar, snarast som möjligt! ^^
oscarj
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 2 december 2014, 22:06

Re: Rieju Drac 2003

Inlägg av oscarj »

Raggarn1337 skrev:Hej! Har en Rieju Drac från årsmodell 2003, 30 moped. Har sökt runt ett tag men inte direkt hittat det jag sökte efter.
Jag undrar nämligen vart det sitter pluggar på den.
Ifall det är en plugg i insuget / avgasröret, går de att knacka ur pluggen eller är det bara att köpa ett nytt ostrypt insug / avgasrör?

En till fråga jag har är att om jag nu tar bort strypningarna, ungefär hur många storlekar behöver jag gå upp i munstycke?
(vet att ni inte direkt kan säga hur mycket, men på ett ungefär som jag kan utgå ifrån :p)
Tacksam för svar, snarast som möjligt! ^^
Hej, jag kan säga att du har en plugg i röret plus katten.
Sen kan jag inte säga säkert om insug och förgasare men tror det sitter en i insuget och munstycke får du testa dig fram.
phixip
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 19 juni 2015, 08:16

Re: Rieju Drac 2003

Inlägg av phixip »

Raggarn1337 skrev:Hej! Har en Rieju Drac från årsmodell 2003, 30 moped. Har sökt runt ett tag men inte direkt hittat det jag sökte efter.
Jag undrar nämligen vart det sitter pluggar på den.
Ifall det är en plugg i insuget / avgasröret, går de att knacka ur pluggen eller är det bara att köpa ett nytt ostrypt insug / avgasrör?

En till fråga jag har är att om jag nu tar bort strypningarna, ungefär hur många storlekar behöver jag gå upp i munstycke?
(vet att ni inte direkt kan säga hur mycket, men på ett ungefär som jag kan utgå ifrån :p)
Tacksam för svar, snarast som möjligt! ^^
Har en 01, insugsbricka vet jag inget om men det ska vara en plugg i mynningen
Rieju drac rr sport edition -01
Rieju Mrx 03
Användarens profilbild
xoldero
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 5 januari 2013, 00:49

Inlägg av xoldero »

Det kan sitta en insugsbricka/strypning:
http://www.moppenet.nu/attachment.php?a ... 1346853080
Det kan också sitta en Katalysator om du har en delad krök:
http://www.twostrokerider.se/upload/kat ... 20fram.JPG
eller bara en plugg i delningen:
http://i35.tinypic.com/r8e91w.jpg
Sen brukar det också sitta en plugg i mynningen på röret! :D
http://www.twostrokerider.se/upload/dolttrim1_542.jpg
Användarens profilbild
xoldero
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 5 januari 2013, 00:49

Inlägg av xoldero »

Munstycke är olika, jag hade en helt urpluggad 03 drac, den reagerade inte speciellt mycket när jag gjorde stora ändringar på Huvudmunstycket av någon konstig anledning. Jag hade ca 80 huvud och det är 58 eller 60 original om du har 12mm förgasare. Jag bytte upp till 95 i huvud för att kolla om den blöddrade men den reagerade inte, den drog bara mer soppa... Men jag hade en till drac efter det, den reagerade mycket när jag ändrade ändast 2 storlekar, Den gick bäst med 78 munstycke, när jag bytte till 85 blöddrade den på fullgas och när jag bytte ner till 75 så frivarvade den för att den fick för lite soppa.

Hoppas du fick lite hjälp av denna infon :)
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Tack så mycket för era svar. Har ännu inte meckat med moppen men gör det imorgon bitti, blir att dra pluggarna och köpa ett par större munstycken. Men har fortfarande inte fått svar på den viktigaste frågan. UNGEFÄR hur mycket ska jag öka i storlek? 20-30 storlekar om jag tar bort pluggen i avgasröret och insuget? Vill ha ett ungefär så jag inte bara tar 10 eller 50 storlekar större liksom. Är inte så himla sugen på att bestycka förgasare hela dagen och åka fram och tillbaka till närmsta mc affär (som dessutom ligger ett par mil ifrån) :p
Skriv svar