Vivacity bättre axx

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Victornorberg
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 17 april 2014, 18:03

Vivacity bättre axx

Inlägg av Victornorberg »

Hej, jag har lite problem med min vivacity. Den har ketchupeffekt först när den drar iväg och sen lite senare vid ca 40km/h. Jag kör med Leovince TT rör och 8,25g vikter, detta är jobbigt då när jag kommit upp på bakan och kommer till ca 40km/h så orkar den inte hålla kvar, vad ska jag göra för att få bort ketchupeffekten (båda). Sitter på 5k i plånboken så kan göra ganska mycket! OBS helst ingen 70cc osv då jag ej vill behöva tanka hela tiden!!
"Det måste vara ett quote by me"- Emilia 2014
Användarens profilbild
HasselTrassel
Elmoped
Inlägg: 92
Blev medlem: 23 november 2014, 03:07
Ort: Uppsala

Inlägg av HasselTrassel »

Byt till 6,5g vikter, 8,25 är ganska tungt. Då borde den axxa bättre och kommer upp på bakan utan problem.
Grundare av "Uppsalas Moppepojkar"
https://www.youtube.com/channel/UCljZvc ... 4tBSgeVOAg

Om du aldrig ramlar, kör du inte hårt nog ;)
pegman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 15 maj 2015, 10:42

Inlägg av pegman »

HasselTrassel skrev:Byt till 6,5g vikter, 8,25 är ganska tungt. Då borde den axxa bättre och kommer upp på bakan utan problem.
Kör med ett gianelli rör och med 5,0 gram vikter, tror du jag förlorar mkt topp fart om jag går ner till 4.5? Har också viva
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

beror helt på vilket rör du använder, jag har fixat till många vivas, och en sak vet jag och det är att 6,5g vikter matchat med stage6 pro replica är giftigt!

sen om du kör nå mer lågvarvigt rör eller högvarvigt så kanske du måste ha nå andra vikter, vem vet? kör på ett par gula kopplingsfjädrar med.
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Skriv svar