Köra med skydd

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Martchin97
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 19 december 2013, 08:44
Ort: Malmö

Köra med skydd

Inlägg av Martchin97 »

Hej allihopa!
Nu när sommaren har kommit och det har blivit så mycket som 30 plusgrader så tycker jag att det är väldigt skönt att köra i t-shirt. Men samtidigt så vet jag hur jävligt ont det gör att ramla och skrapa armarmarna, inte skönt direkt.
Så nu till min fråga:
Hur många här inne hade tyckt det hade varit värt att köpa ett par armbågsskydd?
Kanske låter skit mesigt för många, men det är inte lika mesigt längre när asfalten slitit skinnet av armarna :wink:
BAOTIAN CITY:
Naraku Crossover, 19mm CVK förgasare, 2extreme 0,82 munstycke, original luftburk (avstrypt), 2extreme insug, inga strypningar.

4-STROKE mother f...ers
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 528
Blev medlem: 16 maj 2012, 07:50
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Dillpojken »

armbågs skydd lär nog inte skydda armarna så himla mycket..
då får du ta och sätta nåt runt handlederna eller mitt på armen.
Gutå
Elmoped
Inlägg: 96
Blev medlem: 5 juli 2015, 00:27
Ort: Älvdalen

Inlägg av Gutå »

Personligen så ser jag bara till att jag har långärmat och oftast även långbyxor. Behövs inte så omfattande skydd eftersom de bara går i 40-50 max, om du inte kör trimmat förstås. ;)
Om det går fortare kanske du borde skaffa nå mer skydd som tex mc tröja eller liknande.
Detta är bara mina egna åsikter är absolut ingen expert.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Jag nöjde mig med slittåliga handskar som andades bra, och hjälm givetvis. Kör man som folk så klarar man sig fint på det. Min moppe gjorde som mest 90, och inget annat än däcken rörde marken på 3,5 år.

Edit: Bar överkropp, blöta badbyxor, barfota och handskar kanske ser lite mupp ut. Men händerna ska man fan vara rädd om.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Skriv svar