Slider 70cc org rör

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Hampus1998
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 15 november 2013, 22:57

Slider 70cc org rör

Inlägg av Hampus1998 »

Tjena! Tänkte köra med följande 70cc stage 6,original rör,original förgasare osv. Det ändå jag tänker göra är att plugga ur org röret och i med andra vikter,tryckfjädrar osv. Självklart justera förgasaren med. Kommer det gå bra att köra med denna setup? Vill ha bra bottendrag och samtidigt vara disktret,låta lite osv.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

kommer att funka galant (Y)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
T-Rex
Elmoped
Inlägg: 80
Blev medlem: 27 september 2014, 10:28

Inlägg av T-Rex »

har den setup på min sym jet atm, ska uppgradera denna sommar! men det funkar bra, dock "ger du inte din 70cc rättvisa" då den kan trycka ut RIKTIGT mkt mer med ordentligt rör osv osv, jag skulle iaf rekomendera ett sport luftfilter eller likande för den setupen du sa, om man kör med luft burk så går det 1000 ggr bättre med öppet filter, så 70:an får den luft, bensin den faktiskt behöver.
Hampus1998
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 15 november 2013, 22:57

Inlägg av Hampus1998 »

Blir bra bottendrag och lätt att stunta med då va? :)
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

T-Rex skrev:har den setup på min sym jet atm, ska uppgradera denna sommar! men det funkar bra, dock "ger du inte din 70cc rättvisa" då den kan trycka ut RIKTIGT mkt mer med ordentligt rör osv osv, jag skulle iaf rekomendera ett sport luftfilter eller likande för den setupen du sa, om man kör med luft burk så går det 1000 ggr bättre med öppet filter, så 70:an får den luft, bensin den faktiskt behöver.
Den behöver inte gå bättre med sportluftfilter den kan gå sämre med det många gånger kan mopederna gå bättre med ostrypt luftburk beroende på setup sen kan man köpa filter som släpper in mer luft till luftburken.
Skriv svar