Tror ni detta kan fungera?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Mattan1999
Elmoped
Inlägg: 52
Blev medlem: 5 oktober 2014, 17:21

Tror ni detta kan fungera?

Inlägg av Mattan1999 »

Tjena!
Har en Piaggio NRG Power Purejet som jag bara dragit v-ringen på och skulle nu vilja byta vikter och sånt vad rekommenderar ni för att få så bra axx och topphastighet som möjligt plus att den inte skall tappa så mycket hastighet i backar? :)
Orginal vikterna är 6,5g

Hittade detta variatorkit http://www.twostroke.se/product.asp?product=20903 och denna kopplingen http://www.twostroke.se/product.asp?product=22153.
Tror ni den uppnår det jag vill? :)

Mvh
Användarens profilbild
Rotmosmannen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 455
Blev medlem: 17 oktober 2014, 20:44

Inlägg av Rotmosmannen »

Plugga ur eller köp trimmrör
Men kolla...ja la en post!
Mattan1999
Elmoped
Inlägg: 52
Blev medlem: 5 oktober 2014, 17:21

Inlägg av Mattan1999 »

Rotmosmannen skrev:Plugga ur eller köp trimmrör
Orginal röret va urpluggat när jag köpte moppen.
Vad blir det för skillnad med trimrör?
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Att köpa effektrör är samma grundidé som med att plugga ur, men med större resultat. Avgaserna kommer ta sig ut snabbare, och det blir lättare för motorn att arbeta (enkelt förklarat).

Vissa rör ger bättre acceleration, vissa toppfart och vissa en blandning. Detta kallas för botten- eller övre register (Botten = acceleration). Igen, enkelt förklarat.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Mattan1999
Elmoped
Inlägg: 52
Blev medlem: 5 oktober 2014, 17:21

Inlägg av Mattan1999 »

Jetforce_Dahlin skrev:Att köpa effektrör är samma grundidé som med att plugga ur, men med större resultat. Avgaserna kommer ta sig ut snabbare, och det blir lättare för motorn att arbeta (enkelt förklarat).

Vissa rör ger bättre acceleration, vissa toppfart och vissa en blandning. Detta kallas för botten- eller övre register (Botten = acceleration). Igen, enkelt förklarat.
Okej då vet jag :)
Tror du variator kittet jag kollade på är bra? Är det värt att skaffa?
Mvh
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Jag vet inget om just det variatorkittet. Vad jag vet är att, vill du ha hög toppfart hjälper det att ha en variator med stor diameter. Du får höra av dig till twostroke och fråga om mått, sen kika vidare.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Mattan1999
Elmoped
Inlägg: 52
Blev medlem: 5 oktober 2014, 17:21

Inlägg av Mattan1999 »

Jetforce_Dahlin skrev:Jag vet inget om just det variatorkittet. Vad jag vet är att, vill du ha hög toppfart hjälper det att ha en variator med stor diameter. Du får höra av dig till twostroke och fråga om mått, sen kika vidare.
Okej, tack för hjälpen :)
Skriv svar