Behöver hjälp

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Nora Lindvall
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 5 juli 2015, 20:34

Behöver hjälp

Inlägg av Nora Lindvall »

Hej, hej!
Jag är en tjej på 16 år som är inne på det där med Crossmoppe.
Jag ska snart fixa körkort, helst vill jag ha en Klass 1 moppe.
Jag är helt nybörjare så jag kan inte så mycket med allt det här.
Men de jag har kollat på är Rieju drac, Rieju MRT och Derbi Senda.
Vet inte om dem är några bra moppar för just mig.
Så jag skulle vilja få lite hjälpråd när jag ska köpa en, såsom vilka modeller och märken som är bra och det där med cc? Och vad man ska tänka på över huvudtaget. Om ni har tips och trix får ni gärna hjälpa till.
:wink:
honachs
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 16 juni 2015, 10:08

Inlägg av honachs »

jag tycker då drac är väl det ända av Rieju som är att ha. junkmopeder
Användarens profilbild
Scarill
Elmoped
Inlägg: 43
Blev medlem: 10 januari 2014, 20:43
Ort: Bohuslän

Inlägg av Scarill »

Rieju, Derbi, Yamaha, ch racing, Beta är väl dom som är något att ha. Keeway, Generic trigger o cpi är väll dom som man borde undvika imo.

Skulle nog kört på någon nyare MRT, Derbi eller Yamaha DT om jag var du då dom är pålitlig och ser bra ut :)
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Tjena.

Jag skulle hålla mig till Derbi, eller Rieju. Lättmekade om problem uppstår, och även lätta att trimma, om man skulle känna för det.

Ang. cc. Hur menar du då? Vad det är, eller vad man vill ha?
Det står alltså för hur många kubikcentimeter motor består av. När man pratar om bilar brukar man prata om liter istället, för att det blir alldeles för stora tal annars.