åkte fast, mc snuten

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

åkte fast, mc snuten

Inlägg av AndenIflaskan »

tjabba, åkte fast med moppen för nån dag sedan. va mc snuten som tog mig. blev en väldigt rolig historia av detta.

jag hade precis vaknat och va sugen på något att äta, så jag tänkte ta cykeln upp te pizzerian men lat som man är så tog jag moppen. jag har aldrig någonsin blivit stannad av aina, och jag har åkt för bi dem i både 30 och 90+ och ingen har någon sin höjt på ögonbrynen.
när jag väl kommit igång och kör ut på vägen så blåste man på lite då det fläkta gudomligt skönt, svängde in lite graciöst till pizzerian och låste mopeden. väl när jag tog av mig hjälmen så hörde jag något brummande bakom mig, slängde en snabb titt bakåt å där stog ju mc aina...

tja grabben sa han, och jag svarade trevligt tebax.
-hörru det där såg ut å gå lite snabbt när du körde, har du körkort?
ja det har jag men det är hemma tyvärr svarade jag, polisen bad då om trafikförsäkring som jag också hade hemma. jag förklarade då lite smått glatt att jag bara skulle köra hit för att köpa mig en pizza.

han frågade då om jag hade ringt och beställt och det hade jag, så han sa då överraskande..
- ja men gå in och hämta den du så väntar jag här.
jag skratta till lite och svara "okej" och gick in för att hämta min pizza, och väl där inne så kom verkligheten ikapp mig. jag börja skaka som fan och stamma på rösten, jag blev helt handlings förlamad.

väl ute igen vid mopeden så ville han veta hur länge jag haft den och om jag har gjort något på den, jag svara att jag haft den sedan jag var 15år, (är 17 nu)
och att jag inte har gjort något alls på den utan att jag köpte denna såhär.
- jag kan absolut inget om mopeder, det jag har gjort är att sätta dit lite klistermärken. sa jag, vilket inte var sant. en liten vit lögn kan man få dra :D

polisen provkörde mopeden och kom tillbaks efter 6-7 minuter, jag frågade då hur fort han kom upp i och han svara alldeles för fort. 85km/h svara han senare.

han ville nu hem till mig och prata med mina föräldrar, så han lät mig köra sakta hem framför honom. och jag hade inga planer på att smita trots att det är bra tryck i min moppe.

väl hemma så prata han med mina föräldrar och kolla försäkring, ram nr, körkort, han drog sedan upp allt som jag antagligen kunde straffas för.
olåvlig körning, prick i registret, böter, uppskjutet lämp, beslagtagning av moppen.
han berätta också att om mina föräldrar visst om att den var trimmad så kunde dem åka dit för tillåtelse av olåvlig körning. vilket inte alls är kul.

efter mkt snack och väldigt trevligt bemötande från mig och min familj så förklarar vi att jag snart ska ta bilkörkort och att detta inte alls var meningen med att köra olåvligt.

polisen säger då att, jag förstår det och allt verkar vara schysst med mopeden och er son annars. så jag tror nog att vi kan komma överänns om bara en varning denna gång.

jag tacka så hemskt mycket, och bad om en fortsatt trevlig dag vilket han uppskatta och önskade detsamma, han sa att jag skulle vara försiktig och att jag skulle tänka på bil körkortet.

efter detta ska moppen säljas för att jag lär aldrig någonsin ha sån här tur igen, och jag tror främst att det beror på att jag var så förbaskat övertrevlig.

så var trevlig och se till att allt annat på moppen är schysst.

synd att trimma och åka trimmat är så förbaskat kul. nån annan som varit med om samma? hade jag tur elr vad tror ni? ha de!
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Användarens profilbild
YourShoulder
Elmoped
Inlägg: 70
Blev medlem: 4 februari 2015, 16:31

Inlägg av YourShoulder »

Fan vad tur att du klarade dig!
Fan vad coolt
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

jo, hade nog tur, men tror att det berodde på trevligheten också.
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Användarens profilbild
YourShoulder
Elmoped
Inlägg: 70
Blev medlem: 4 februari 2015, 16:31

Inlägg av YourShoulder »

Jo, jo, men menade att det var tur att han reagerade positivt på ditt trevliga bemötande ;)
Fan vad coolt
Användarens profilbild
HasselTrassel
Elmoped
Inlägg: 92
Blev medlem: 23 november 2014, 03:07
Ort: Uppsala

Inlägg av HasselTrassel »

FÖRSTA gången brukar bara vara en varning.
Andra gången kan man har tur men troligen så är man körd... :lol:
Grundare av "Uppsalas Moppepojkar"
https://www.youtube.com/channel/UCljZvc ... 4tBSgeVOAg

Om du aldrig ramlar, kör du inte hårt nog ;)
obeee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 18 juli 2014, 00:03

Inlägg av obeee »

När ja åkte fast körde jag inte ens fort, det var för att polisen trodde det var en riktig cross. Fick böter för trim även om det va första gången :( .
Skriv svar