Tja, måste få ner hastigheten på moppen då päronen tvingar mig för att jag åkte fast. Har inte hittat något billigt original rör som ja kan. Tänkte kolla med er om ni har tips på hur jag kan gå tillväga. Moppen är en drac med strypt tk rör o 10/56 drevning.
hur snabbt kommer den gå då? den går i 60 nu o vill få ner till typ 40-45
hade 13/52 på min drac med strypt TK, gjorde 65. och den orkade knappt varva någonting. tror inte den kommer gå så långsamt med 14-48, men ifall den gör det så kommer den bli väääldigt slö. tror snarare på att dreva lättare typ 9/65 tror jag finns? eller göra en större plugg i röret.
Kollade och det verkar stämma, finns till Derbi så trodde att det fanns till Rieju också, kanske går att köpa derbidrev och borra om, bak alltså. Men då är det nog lättare att göra en egen plugg. En polare borrade bara ett hål i en bricka och satte i mynningen av röret, den gjorde 42 tror jag, dock hade han mk rör. så prova dig fram mellan lite olika storlekar så blir det nog bra
Den där passar inte, den är 5 cm c-c och tk är 4 cm c-c. Går ju att borra nya hål men de kommer delvis att hamna i de gamla hålen plus att man behöver kapa bort de utstickande bitarna om man inte vill att de sticker ut utanför röret.
Det där räcker inte, du måste ha den orginal. Har du en 70cc och moppen gör 20kmh åker du ändå dit för trim. Likaså om du inte har orginaldrev,insug,förgasare, ja allt. Så att bara dreva ner hastigheten åker du dit på om dom kollar den.
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
TheAndersson skrev:Det där räcker inte, du måste ha den orginal. Har du en 70cc och moppen gör 20kmh åker du ändå dit för trim. Likaså om du inte har orginaldrev,insug,förgasare, ja allt. Så att bara dreva ner hastigheten åker du dit på om dom kollar den.
nej, röret är ce-godkänt med strypning i så det är lagligt. är det 30 moped får man ändra mopeden från originalutförande och så länge den inte har för mycket effekt eller går för snabbt är det inte olagligt med det röret. är det en EU moped så ska den ombesiktigas med det röret och då är det lagligt. dessutom kommer inte polisen säga något ifall den inte går för snabbt eller har märkbart högre effekt än normalt.
Jo men jag mena att t.ex om det sitter ett uppborrat/större insug osv så räknas det som trim. Dreven måste dessutom vara orginalstorlek. Sen att inte polisen märker lika lätt så kan man lika gärna skaffa blackbox, skulle dom ta in den så lär dom märka ifall det nu sitter t.ex ett större insug på, eller en blackbox
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
TheAndersson skrev:Jo men jag mena att t.ex om det sitter ett uppborrat/större insug osv så räknas det som trim. Dreven måste dessutom vara orginalstorlek. Sen att inte polisen märker lika lätt så kan man lika gärna skaffa blackbox, skulle dom ta in den så lär dom märka ifall det nu sitter t.ex ett större insug på, eller en blackbox
Har faktiskt en blackbox som förra ägaren hade kopplat in fel. När moppen för några månader sen var inne hos polisen hittade dom inget. Kanske var det för att jag sa att jag bara hade trimrör.