Rieju mrt 2015 strypningar

Här publicerar/diskuterar ni guider som är gjorda för alla sorters fordon.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

leffe47
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 29 juni 2015, 21:33

Rieju mrt 2015 strypningar

Inlägg av leffe47 »

tjena, jag har köpt en Rieju mrt 2015 och skulle vilja veta vart strypningarna är. Är ganska ny till det här med moppe och är ganska okunnig så skulle gärna vilja veta hur man tar bort dessa strypningar :D
gustavjuhlin
Elmoped
Inlägg: 45
Blev medlem: 29 januari 2015, 11:08
Ort: karlskrona

Inlägg av gustavjuhlin »

Sitter två strypning i avgassystemet, varav den ena sitter i mynningen, delen som går in i cylinder och sedan sitter det en katalysator(blindtarm) som sitter i mitten av röret, den första tar du bort med en dremmel eftersom den sitter enkelt i två svetsloppor och den andra får du av genom att dela röret, ta bort katylasotorn och sedan svetsa ihop. Men jag skulle köpt ett nytt rör istället.

Förmodligen är det en strypt cdi som stryper vid ett visst varvtal och därför får du köpa en ny O strypt Cdi för cirka 1000 riksdaler.

Kan sitta en bricka mellan membranet och motorn som du bara skruvar bort(det sitter i delen av förgasaren som går in i motorn). På de andra hållet på förgasaren sitter en luftburk där det kan sitta en liten strypning även kallat skorsten som du enkelt får av.

Och sen får du inte glömma att gå upp några storlekar i huvudmunstycke när du tar bort strypningarna. :D
leffe47
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 29 juni 2015, 21:33

Inlägg av leffe47 »

okej tack för svar! Men blir det nån bättre effekt om jag bara tar bort strypningen som sitter i mynningen, luftburken och den eventuella brickan mellan membranet och motorn? Är helt ny till moped så är jätte tacksam för svar :)
Skriv svar