Speedfight 2 ljud med VIDEO!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Oldbig
Elmoped
Inlägg: 54
Blev medlem: 28 juni 2015, 14:20

Speedfight 2 ljud med VIDEO!

Inlägg av Oldbig »

Tjena tog bort v ringen och detta ljud uppstod:

http://vid751.photobucket.com/albums/xx ... vx1woy.mp4

http://vid751.photobucket.com/albums/xx ... 9e8gj9.mp4

Hörs bäst på första klippet men filmade med mobilen :roll:
Är sämst på sånt här men låter typ som om remmen i variatorn går i 10000km/h eller något. Hur fixar jag detta??? Är något trasigt eller påväg att sabba? Tack för all hjälp 8) //oldbig[/url]
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Något vibrerar och skramlar. Det är något som är löst där inne i variatorn. Plocka av och se om saker och ting har kommit rätt påmonterat.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Oldbig
Elmoped
Inlägg: 54
Blev medlem: 28 juni 2015, 14:20

Inlägg av Oldbig »

runners skrev:Något vibrerar och skramlar. Det är något som är löst där inne i variatorn. Plocka av och se om saker och ting har kommit rätt påmonterat.
okej! Sitter två "shims" tror jag det kallas kan dom ha något med detta att göra?
Oldbig
Elmoped
Inlägg: 54
Blev medlem: 28 juni 2015, 14:20

Inlägg av Oldbig »

Har nu tagit av och satt på allt igen ljudet kvarstår :( någon annan som har någon aning om vad det kan vara?
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Har du dragit i variatorn och känt om den glappar? Det kan vara svårt att hitta sådant som orsaka sådana missljud. Men när jag hörde på din video så blev jag själv nyfiken på vad som orsakar ljudet men jag kan inte komma på vad det skulle vara.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Oldbig
Elmoped
Inlägg: 54
Blev medlem: 28 juni 2015, 14:20

Inlägg av Oldbig »

runners skrev:Har du dragit i variatorn och känt om den glappar? Det kan vara svårt att hitta sådant som orsaka sådana missljud. Men när jag hörde på din video så blev jag själv nyfiken på vad som orsakar ljudet men jag kan inte komma på vad det skulle vara.
Ska byta till 7.5g vikter och passa på att känna om variatorn sitter löst :D uppdate ikväll :D
Användarens profilbild
HasSse666
Årets Medlem 2010
Inlägg: 1730
Blev medlem: 30 augusti 2008, 22:40
Ort: Luleå

Inlägg av HasSse666 »

Kanske fläkten håller på att lossna?
Hände mig en gång...
Eller så sitter inte variatorn fast ordentligt..
Bild
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
Oldbig
Elmoped
Inlägg: 54
Blev medlem: 28 juni 2015, 14:20

Inlägg av Oldbig »

Liten update! Bytte vikter och provade med ett annat avgasrör ljudet består fortfarande :? Btw har ett vivacity rör som blindtarmen är borta på, sitter ett katalysator rör (tror jag det var) som jag ska ta bort och svetsa för :D vet inte om det är urpluggat hur kan jag se det?? Satte på det som de va(med det lilla röret som sitter mitt emot där blindtarmen satt) och det gav ingen extra effekt direkt, ska de va så?
Oldbig
Elmoped
Inlägg: 54
Blev medlem: 28 juni 2015, 14:20

Inlägg av Oldbig »

HasSse666 skrev:Kanske fläkten håller på att lossna?
Hände mig en gång...
Eller så sitter inte variatorn fast ordentligt..


Tack Hasse! okej ska kolla det imorgon. Va o drog i variatorn men den sitter som berget när allt annat sitter på. Hur vet jag om fläkten håller på o lossna? Vet inte riktigt var jag hittar den :oops:


BTW. Gjorde en liten update om avgasrör skulle du kunna ta o kika på den om du har tid :D
Skriv svar