Yamaha dt50rsm 05 bränslegivare

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Charles1
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 21 juni 2015, 21:13

Yamaha dt50rsm 05 bränslegivare

Inlägg av Charles1 »

Tja! Det är så att jag nyss köpt en dt50 :) men sen så märkte jag efter ett tag att det inte fanns någon bränslegivaren installerad, fast som tur så fick jag med en låda med original delar osv men sen där hittade man också en bränslegivare men vart ska den sitta?
En sådan har jag http://www.cykelkraft.se/bensinkran-viv ... tankgivare[/img]
Användarens profilbild
Aggesta
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 13 april 2014, 08:48

Inlägg av Aggesta »

Bränslegivaren sitter inbyggd i vakuumkranen.
Den sitter med en slangklämma under tanken :D
Charles1
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 21 juni 2015, 21:13

Inlägg av Charles1 »

Tackar för svar AGESTA, men har en fråga. Har 70cc men har bytt tbx till en 50cc. Men det sitter en 17.5mm förgasare just nu (original är 16mm) behöver jag byta förgasare eller går det att ha 17.5
Användarens profilbild
xoldero
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 5 januari 2013, 00:49

Inlägg av xoldero »

Charles1 skrev:Tackar för svar AGESTA, men har en fråga. Har 70cc men har bytt tbx till en 50cc. Men det sitter en 17.5mm förgasare just nu (original är 16mm) behöver jag byta förgasare eller går det att ha 17.5
Du kan ha 17,5 till originalcylinder, Moppen går nog lite snabbare vid fullt gaspådrag med 17,5. Men polisen kan tycka att den är trimmad om du har större förgasare! :P
Charles1
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 21 juni 2015, 21:13

Inlägg av Charles1 »

xoldero skrev:
Charles1 skrev:Tackar för svar AGESTA, men har en fråga. Har 70cc men har bytt tbx till en 50cc. Men det sitter en 17.5mm förgasare just nu (original är 16mm) behöver jag byta förgasare eller går det att ha 17.5
Du kan ha 17,5 till originalcylinder, Moppen går nog lite snabbare vid fullt gaspådrag med 17,5. Men polisen kan tycka att den är trimmad om du har större förgasare! :P
Sh*t tack för det snabba svareet! Okej :D men antar väl att jag måste bestycka om den? Vad för munstycken ska jag ha (storlek), har urpluggat original rör/krök fast med blindrör och så har jag ingen spärr i cdin
freshasf*ck
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 2 augusti 2013, 00:09

Inlägg av freshasf*ck »

Charles1 skrev:
xoldero skrev:
Charles1 skrev:Tackar för svar AGESTA, men har en fråga. Har 70cc men har bytt tbx till en 50cc. Men det sitter en 17.5mm förgasare just nu (original är 16mm) behöver jag byta förgasare eller går det att ha 17.5
Du kan ha 17,5 till originalcylinder, Moppen går nog lite snabbare vid fullt gaspådrag med 17,5. Men polisen kan tycka att den är trimmad om du har större förgasare! :P
Sh*t tack för det snabba svareet! Okej :D men antar väl att jag måste bestycka om den? Vad för munstycken ska jag ha (storlek), har urpluggat original rör/krök fast med blindrör och så har jag ingen spärr i cdin
6mm munstycken, nånstans mellan 90-100. Testa dig fram! :)

Btw har ni bränslegivare på era DT's? Har en Dt50x 2007 men den varnar bara när jag har cirka 1 liter kvar i tanken, alltså kan jag inte se när jag har full, halv eller typ 1/4 bensin kvar... :?
Charles1
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 21 juni 2015, 21:13

Inlägg av Charles1 »

6mm munstycken, nånstans mellan 90-100. Testa dig fram! :)

Btw har ni bränslegivare på era DT's? Har en Dt50x 2007 men den varnar bara när jag har cirka 1 liter kvar i tanken, alltså kan jag inte se när jag har full, halv eller typ 1/4 bensin kvar... :?[/quote]
Finns det 2 eller 3 olika munstycken i flotör huset? Och vilka ska jag byta? Min dt50 rsm 2005 har ingen bränslegivare alls, bränslelampan lös bara en gång när ja fick kärringstopp :D annars inte
Charles1
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 21 juni 2015, 21:13

Inlägg av Charles1 »

Okej ber så hemskt mycket om ursäkt för att ja byter ämne hela tiden men jag har försökt att lirka ur cylindern men deet går fan inte för det är en sak (svetsad på ram) som håller fast kylaren som då blockerar cylindern, hur fan ska jag göra. Har försökt i två dagar utan något vidare resultat. Snälla hjälp

OBS har en yamaha dt50r sm 05!
freshasf*ck
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 2 augusti 2013, 00:09

Inlägg av freshasf*ck »

Charles1 skrev:Okej ber så hemskt mycket om ursäkt för att ja byter ämne hela tiden men jag har försökt att lirka ur cylindern men deet går fan inte för det är en sak (svetsad på ram) som håller fast kylaren som då blockerar cylindern, hur fan ska jag göra. Har försökt i två dagar utan något vidare resultat. Snälla hjälp

OBS har en yamaha dt50r sm 05!
Kan inte svara på din fråga angående cylindern då jag inte har bytat cylinder på min DT. Du ska byta huvudmunstycket, alltså det som sitter i mitten av flottörhuset. Om du vill finjustera så kan du ju även byta lågfartsmunstycket men väldigt sällan det behövs bytas när man bara pluggar ur original röret. Hoppas det löser sig! :)
Charles1
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 21 juni 2015, 21:13

Inlägg av Charles1 »

freshasf*ck skrev:
Charles1 skrev:Okej ber så hemskt mycket om ursäkt för att ja byter ämne hela tiden men jag har försökt att lirka ur cylindern men deet går fan inte för det är en sak (svetsad på ram) som håller fast kylaren som då blockerar cylindern, hur fan ska jag göra. Har försökt i två dagar utan något vidare resultat. Snälla hjälp

OBS har en yamaha dt50r sm 05!
Kan inte svara på din fråga angående cylindern då jag inte har bytat cylinder på min DT. Du ska byta huvudmunstycket, alltså det som sitter i mitten av flottörhuset. Om du vill finjustera så kan du ju även byta lågfartsmunstycket men väldigt sällan det behövs bytas när man bara pluggar ur original röret. Hoppas det löser sig! :)
Med tanke på att det sitter en 17.5mm förgasare redan så skulle det väl gå jävligt bra med 90 huvudmunstycke alltså det som är redan satt i som ny??
Btw det löste sig med cylinder, fick sparka lite på den :D
Skriv svar