Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Du kan ha 17,5 till originalcylinder, Moppen går nog lite snabbare vid fullt gaspådrag med 17,5. Men polisen kan tycka att den är trimmad om du har större förgasare!Charles1 skrev:Tackar för svar AGESTA, men har en fråga. Har 70cc men har bytt tbx till en 50cc. Men det sitter en 17.5mm förgasare just nu (original är 16mm) behöver jag byta förgasare eller går det att ha 17.5
Sh*t tack för det snabba svareet! Okej men antar väl att jag måste bestycka om den? Vad för munstycken ska jag ha (storlek), har urpluggat original rör/krök fast med blindrör och så har jag ingen spärr i cdinxoldero skrev:Du kan ha 17,5 till originalcylinder, Moppen går nog lite snabbare vid fullt gaspådrag med 17,5. Men polisen kan tycka att den är trimmad om du har större förgasare!Charles1 skrev:Tackar för svar AGESTA, men har en fråga. Har 70cc men har bytt tbx till en 50cc. Men det sitter en 17.5mm förgasare just nu (original är 16mm) behöver jag byta förgasare eller går det att ha 17.5
6mm munstycken, nånstans mellan 90-100. Testa dig fram!Charles1 skrev:Sh*t tack för det snabba svareet! Okej men antar väl att jag måste bestycka om den? Vad för munstycken ska jag ha (storlek), har urpluggat original rör/krök fast med blindrör och så har jag ingen spärr i cdinxoldero skrev:Du kan ha 17,5 till originalcylinder, Moppen går nog lite snabbare vid fullt gaspådrag med 17,5. Men polisen kan tycka att den är trimmad om du har större förgasare!Charles1 skrev:Tackar för svar AGESTA, men har en fråga. Har 70cc men har bytt tbx till en 50cc. Men det sitter en 17.5mm förgasare just nu (original är 16mm) behöver jag byta förgasare eller går det att ha 17.5
Kan inte svara på din fråga angående cylindern då jag inte har bytat cylinder på min DT. Du ska byta huvudmunstycket, alltså det som sitter i mitten av flottörhuset. Om du vill finjustera så kan du ju även byta lågfartsmunstycket men väldigt sällan det behövs bytas när man bara pluggar ur original röret. Hoppas det löser sig!Charles1 skrev:Okej ber så hemskt mycket om ursäkt för att ja byter ämne hela tiden men jag har försökt att lirka ur cylindern men deet går fan inte för det är en sak (svetsad på ram) som håller fast kylaren som då blockerar cylindern, hur fan ska jag göra. Har försökt i två dagar utan något vidare resultat. Snälla hjälp
OBS har en yamaha dt50r sm 05!
Med tanke på att det sitter en 17.5mm förgasare redan så skulle det väl gå jävligt bra med 90 huvudmunstycke alltså det som är redan satt i som ny??freshasf*ck skrev:Kan inte svara på din fråga angående cylindern då jag inte har bytat cylinder på min DT. Du ska byta huvudmunstycket, alltså det som sitter i mitten av flottörhuset. Om du vill finjustera så kan du ju även byta lågfartsmunstycket men väldigt sällan det behövs bytas när man bara pluggar ur original röret. Hoppas det löser sig!Charles1 skrev:Okej ber så hemskt mycket om ursäkt för att ja byter ämne hela tiden men jag har försökt att lirka ur cylindern men deet går fan inte för det är en sak (svetsad på ram) som håller fast kylaren som då blockerar cylindern, hur fan ska jag göra. Har försökt i två dagar utan något vidare resultat. Snälla hjälp
OBS har en yamaha dt50r sm 05!