Ang mopedrazzia

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

Karlan_
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 10 december 2014, 13:34
Ort: Kalmar

Ang mopedrazzia

Inlägg av Karlan_ »

Tjenare jag har en fundering angående hur polisen agerar under en Sk mopedrazzia. Om jag låser fast moppen med en kedja i tex cykelstället och jag ser att dom är där. Kommer då dom bryta upplöser och sedan tjuvkoppla moppen för att testa den eller är det lungt?
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Dom brukar oftast stå där man svänger in mot skolan och dem sitter i en civilbil samt mäter dom hastigheten osv när du svänger in mot skolan så det är ganska oklart om du märker dem eller inte, dem har ju inga bevis att du kört mopeden så det är lungt. Du kan bara säga att du har rullat mopeden till skolan eller något liknande, har dock aldrig varit med om en mopedrazzia under mina år i högstadiet. Om inte rektorn ringer och säger att det är massa trimmade mopeder som kör runt på skolgården m.m
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Skriv svar