AKUT Vilket munstycke tycker ni att jag ska välja emellan?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

AKUT Vilket munstycke tycker ni att jag ska välja emellan?

Inlägg av Rainn »

Hej! Mopeden börjar gå bättre och bättre ju högre munstycke jag skruvar i, men just nu är den ganska orklös och toppar bara 65, den kan börja hacka då och då och har 106 i just nu. Vilket tror ni att den kommer gå bäst med? Vet att ingen kan svara på det men det är mellan 120, 118 eller 115 jag ska välja emellan! Vilket är bäst tror ni?
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Oskiie87
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 11 augusti 2014, 21:29

Inlägg av Oskiie87 »

Varför göra en ny tråd varje dag om samma sak, om den går bättre med större munstycke är det bara att testa dig framåt? #nohate
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Oskiie87 skrev:Varför göra en ny tråd varje dag om samma sak, om den går bättre med större munstycke är det bara att testa dig framåt? #nohate
Vet, men grejen är att min plånbok är inte så stor heller.. så vet inte vilket av dem 3 jag ska chansa på.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Prova 115 tror inte den behöver mer än det men vet ej för jag kommer inte ihåg din setup.
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

MacGyver84 skrev:Prova 115 tror inte den behöver mer än det men vet ej för jag kommer inte ihåg din setup.
Okej! Tyckte själv att 115 skulle va perfekt, är det inte för stort då? Asså menar att det bara är zx rör och 70cc på moppen resten original inkl. förgasaren. Från 72 till 115 är det inte mycket ökning? hade 72 innan ja bytte cylinder
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Det fanns ju bara dom att välja på så det lätt rimligt tyckte jag själv hade jag stage6 70cc sport pro på och zxr rör orginal förgasare med plugg kvar i luftburken där gick jag från 84 till 95 jag hade säkert kunna gå upp till 98 med det var på en yamaha slider.
Skriv svar