Yamaha slider 2015

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Lukaas1
Svårstartad skrothög
Inlägg: 277
Blev medlem: 28 maj 2015, 22:46
Ort: Gävle

Yamaha slider 2015

Inlägg av Lukaas1 »

Tjena fick en ny moppe häromdan och jag undrar vad jag kan göra på den för att den ska bli snygg.
Det är den helsvarta.
Jag har tagit bort b-läppen och backspegeln och så har jag den gamla varianten av bcd kåpan och vita blinkers och tagit bort framskärmen.

Sen undrar jag om någon här har en bra ritning till en 12a till den.
Vet att det finns måånga inlägg om detta men jag har inte hittat en ända vettig ritning och skriv inte ut å mät själv.
Sen om man svetsar blindröret kommer sen gå snabbare av det?
Vill att den går Max 52 men jag vill ha bra axx.
Men går den bra om man kör med v ringen kvar och svetsat blindrör och lite större munstycke och 5-6 grams vikter?
Ska även köpa höjningssats 40mm och skaffa durkplåt vid fötterna
Lukaas1
Svårstartad skrothög
Inlägg: 277
Blev medlem: 28 maj 2015, 22:46
Ort: Gävle

Inlägg av Lukaas1 »

Ingen som har en susning?
Beya
Svårstartad skrothög
Inlägg: 202
Blev medlem: 15 mars 2015, 16:42

Inlägg av Beya »

Om kapar av blindtarmen och svetsar på en plåt så kommer den kunna varva ur. Kombinera också detta med att dra V-ringen åt helvete så blir det bra! :D
Lukaas1
Svårstartad skrothög
Inlägg: 277
Blev medlem: 28 maj 2015, 22:46
Ort: Gävle

Inlägg av Lukaas1 »

Det är ju att inte jag får köra trimmat och pappa kommer märka om den går mycket snabbare
:(
Vill ha bättre axx.
Sen frågade jag en firma i närheten och dom kunde svetsa ihop en 12a mot hösten om jag inte vill betala 500/timmen om dom ska göra de nu i sommar.
Kommer stunt videos sen om ni vill hjälpa med tips på hur man enbart kan få bättre axx.
Kan ej få upp den original men jag har inte tränat så mycket heller eftersom jag inte har kort än
Beya
Svårstartad skrothög
Inlägg: 202
Blev medlem: 15 mars 2015, 16:42

Inlägg av Beya »

Investera i en blackbox!
Skriv svar