Går konstigt efter byte till 70cc

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Steen
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 30 september 2009, 22:36

Går konstigt efter byte till 70cc

Inlägg av Steen »

Monterat 70cc stage6 streetrace och blir snart galen..
Igår vid uppstart av moppen med 17,5mm förgasare och 70 munstycke gick den, men blöddra/böa våd låga varv när man skall åkaiväg, jag har testat allt från 70-100 och ju högre upp jag går ju mer blöddrar den och fyrtaktar den, vägrar varva ur kan jag med säga. Någon som har nått tips?
17,5mm naraku black racing, samt insugskit, allt är helt nytt.
Moppen gick innan bytet av delarna.
Alvars.se
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Läs det jag skrev på ditt projekt :D
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

jag har samma problem! min blöddrar som fan på låga varv och går extremt dåligt.. jag har inte fått moppen gå bra med min nuvarande 70cc och jag har typ provat allt...

dock! om jag byter te original röret så går moppen helt ok faktiskt, men med effektröret så går han helt värdelöst.
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Användarens profilbild
Steen
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 30 september 2009, 22:36

Inlägg av Steen »

AndenIflaskan skrev:jag har samma problem! min blöddrar som fan på låga varv och går extremt dåligt.. jag har inte fått moppen gå bra med min nuvarande 70cc och jag har typ provat allt...

dock! om jag byter te original röret så går moppen helt ok faktiskt, men med effektröret så går han helt värdelöst.
Skall testa med att byta lågfartsmunstycke och höjja nålen, det bör du med testa! :)
Alvars.se
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

redan testat, inge förbättring.
har också bytt tändstift, kollat membran, bytt alla munnstycken, bytt packningar, testat sportluft.
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Skriv svar