peugeot xps enduro 50

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Miniglisen
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 27 maj 2015, 17:22

peugeot xps enduro 50

Inlägg av Miniglisen »

Skulle bara höra ifall denna moppen är bra overall och som nybörjarnoped. Motivera gärna, tack på förhand😃
Beya
Svårstartad skrothög
Inlägg: 202
Blev medlem: 15 mars 2015, 16:42

Inlägg av Beya »

Ja, varför inte? Den har koppling och 6 växlar. AM6 så den går utav helvete, lätt trimmad, lättskruvad. Kan dock tycka att den är lite hård att sitta på. Men det är ju en vanesak. Finns också GOTT om reservdelar.

Vad menar du med "nybörjare"? Ska du skruva eller bara köra?
Miniglisen
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 27 maj 2015, 17:22

Inlägg av Miniglisen »

Beya skrev:Ja, varför inte? Den har koppling och 6 växlar. AM6 så den går utav helvete, lätt trimmad, lättskruvad. Kan dock tycka att den är lite hård att sitta på. Men det är ju en vanesak. Finns också GOTT om reservdelar.

Vad menar du med "nybörjare"? Ska du skruva eller bara köra?

Ska använda för nöjesåkning med kompisar lite runt om i byn, har aldrig suttit på en crossmoppe förr, det är det jag menar med nybörjare. Tack för svaret BTW
gustavjuhlin
Elmoped
Inlägg: 45
Blev medlem: 29 januari 2015, 11:08
Ort: karlskrona

Inlägg av gustavjuhlin »

Dem går rätt slött original men om man drar pluggen eller liknande går den perfa, dock är det väldigt svårt att mecka i motorn eftersom att allting sitter så trångt. Det är en rätt bra nybörjare moped, det är i princip samma Sak som en motorhispania. Nästan omöjligt och hitta vissa reservdelar till mopeden, typ nytt kåpset och sånna saker. Men tycker ändå att du ska köpa en.
Miniglisen
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 27 maj 2015, 17:22

Inlägg av Miniglisen »

gustavjuhlin skrev:Dem går rätt slött original men om man drar pluggen eller liknande går den perfa, dock är det väldigt svårt att mecka i motorn eftersom att allting sitter så trångt. Det är en rätt bra nybörjare moped, det är i princip samma Sak som en motorhispania. Nästan omöjligt och hitta vissa reservdelar till mopeden, typ nytt kåpset och sånna saker. Men tycker ändå att du ska köpa en.
Hur slött ungefär går den original?
rieju99
Elmoped
Inlägg: 132
Blev medlem: 7 september 2014, 09:35

Inlägg av rieju99 »

Du har inte kollat på Rieju drac? Finns gott om dom på blocket.

Men visst xps är väl en bra moped, men kom ihåg att orginal är dom tokslöa.
Beya
Svårstartad skrothög
Inlägg: 202
Blev medlem: 15 mars 2015, 16:42

Re: peugeot xps enduro 50

Inlägg av Beya »

Miniglisen skrev:Skulle bara höra ifall denna moppen är bra overall och som nybörjarnoped. Motivera gärna, tack på förhand😃
Bor du nära Borås hjälper jag dig gjärna någon gång att dra pluggen!
gustavjuhlin
Elmoped
Inlägg: 45
Blev medlem: 29 januari 2015, 11:08
Ort: karlskrona

Inlägg av gustavjuhlin »

Den har jävligt kass Axx så du får ligga i om du vill maxa. Jag kör med nya drev, mk rör, och sportluft å då går den sjukt bra.
Miniglisen
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 27 maj 2015, 17:22

Inlägg av Miniglisen »

gustavjuhlin skrev:Den har jävligt kass Axx så du får ligga i om du vill maxa. Jag kör med nya drev, mk rör, och sportluft å då går den sjukt bra.
Dock är farsan helt anti-trim, fortfarande värd att köpa då?
gustavjuhlin
Elmoped
Inlägg: 45
Blev medlem: 29 januari 2015, 11:08
Ort: karlskrona

Inlägg av gustavjuhlin »

Ja det tycker jag
Skriv svar