Har blackbox funkat för er?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

Har blackbox funkat för er?

Inlägg av pizza-bagarn »

Ja som rubriken lyder så är jag nyfiken på om blackbox har funkat för er när farbror blå kom?
Eller om det inte gjorde det?

Närvi ändå talar blackbox så undrar jag vad som händer när blackboxen är på? Börjar den blöddra eller hacka? tell me :D
gustavjuhlin
Elmoped
Inlägg: 45
Blev medlem: 29 januari 2015, 11:08
Ort: karlskrona

Inlägg av gustavjuhlin »

Black boxen gör så att motorn stryps vid ett visst varvtal :D
darkon123
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 21 februari 2015, 15:53
Ort: finland

Inlägg av darkon123 »

hade den förr funkar ganska bra fast om du får en polis om känner om den manicken så kollar han
nuförtiden kör man bara full gas när man ser dem
Jack Bauer
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 22 april 2014, 22:18

Inlägg av Jack Bauer »

Jag skulle säga att det beror på hur mycket du har trimmat, har du bara dragit v-ringen och blackbox tror jag inte att de skulle märka något, men har du 70cc och trimrör borde dem märka att något inte är som det ska, men man vet aldrig.
Min kompis hade 70cc och zx på sin slider och blev stoppad, aktiverade blackboxen och när de frågade om avgasröret sa han att det endast var styling och att den endast går i 50, vilket de köpte. Men alla är nog inte lika blåögda som dom poliserna.
Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

Inlägg av pizza-bagarn »

gustavjuhlin skrev:Black boxen gör så att motorn stryps vid ett visst varvtal :D
Jo det fattar jag hehe.
Men undrar mer om det märks och isåfall hur?
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

Om du kör 80km/h och de stannar dig för att sedan se att moppen bara går 50 km/h så kommer de fatta.
Trying is the first step towards failure
Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

Inlägg av pizza-bagarn »

Vagif skrev:Om du kör 80km/h och de stannar dig för att sedan se att moppen bara går 50 km/h så kommer de fatta.
ja självklart men om jag skulle vara ute och brumma i 45kmh och dom skulle stanna mig och jag slår på blackboxen, märks det då?

Eller på en skolrazzia tex?
Senast redigerad av pizza-bagarn den 27 maj 2015, 19:40, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
lucman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 186
Blev medlem: 25 maj 2014, 20:41

Inlägg av lucman »

pizza-bagarn skrev:
Vagif skrev:Om du kör 80km/h och de stannar dig för att sedan se att moppen bara går 50 km/h så kommer de fatta.
ja självklart men om jag skulle vara ute och brumma i 45kmh och dom skulle stanna mig och jag slår på blackboxen, märks det då?

Eller på en skollrazzia tex?
Varvstoppet ska vara ganska onaturligt och "hacka", så de poliser som vet vad det är kanske märker det, andra kanske inte.
Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

Inlägg av pizza-bagarn »

lucman skrev:
pizza-bagarn skrev:
Vagif skrev:Om du kör 80km/h och de stannar dig för att sedan se att moppen bara går 50 km/h så kommer de fatta.
ja självklart men om jag skulle vara ute och brumma i 45kmh och dom skulle stanna mig och jag slår på blackboxen, märks det då?

Eller på en skollrazzia tex?
Varvstoppet ska vara ganska onaturligt och "hacka", så de poliser som vet vad det är kanske märker det, andra kanske inte.
Jaha okej, det va ju synd vore bättre om det bara tog stopp så att säga.. :/
Karlan_
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 10 december 2014, 13:34
Ort: Kalmar

Inlägg av Karlan_ »

Varför är ens Blackbox olagligt? Jag menar så länge man har den igång och moppen inte överstiger 5hk så borde det inte vara några problem? Man skulle kunna säga att slå av blackboxen är sammansök som att ta ur strypningen i röret. Varför är det olagligt?
Jack Bauer
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 22 april 2014, 22:18

Inlägg av Jack Bauer »

Karlan_ skrev:Varför är ens Blackbox olagligt? Jag menar så länge man har den igång och moppen inte överstiger 5hk så borde det inte vara några problem? Man skulle kunna säga att slå av blackboxen är sammansök som att ta ur strypningen i röret. Varför är det olagligt?
För att man ändrat mopedens orginalutförande.
Användarens profilbild
kaya@telia.com
Svårstartad skrothög
Inlägg: 222
Blev medlem: 1 april 2014, 00:25
Ort: Västerljung

Inlägg av kaya@telia.com »

Karlan_ skrev:Varför är ens Blackbox olagligt? Jag menar så länge man har den igång och moppen inte överstiger 5hk så borde det inte vara några problem? Man skulle kunna säga att slå av blackboxen är sammansök som att ta ur strypningen i röret. Varför är det olagligt?
För att mopeden är ju fortfarande trimmad och går snabbare än den får göra, det är ju bara trycka på en knapp
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
Bild
Karlan_
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 10 december 2014, 13:34
Ort: Kalmar

Inlägg av Karlan_ »

kaya@telia.com skrev:
Karlan_ skrev:Varför är ens Blackbox olagligt? Jag menar så länge man har den igång och moppen inte överstiger 5hk så borde det inte vara några problem? Man skulle kunna säga att slå av blackboxen är sammansök som att ta ur strypningen i röret. Varför är det olagligt?
För att mopeden är ju fortfarande trimmad och går snabbare än den får göra, det är ju bara trycka på en knapp
Det är ju nästan samma sak som pluggen i kröken. Bara att det är en knapp som är mer lättillgänglig, moppen går ju snabbare om man inte har en plugg i frånbörjan.
Användarens profilbild
kaya@telia.com
Svårstartad skrothög
Inlägg: 222
Blev medlem: 1 april 2014, 00:25
Ort: Västerljung

Inlägg av kaya@telia.com »

Ja men det är ju lite skillnad, du kan ju köra sen kommer polisen upp bakom o då trycker du på en knapp så är den laglig, en plugg måste du skruva eller borra bort. Sen så är det väl inte själva blackboxen som är olaglig (eller har jag fel?), det är att man har trimmat moppen o man får ju inte ändra motorns effekt på något sätt ect.. Massa skit du ej får göra
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
Bild
Skriv svar