Drivpaket varmt beta ark

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

cod3mwf
Svårstartad skrothög
Inlägg: 256
Blev medlem: 27 maj 2014, 20:17

Drivpaket varmt beta ark

Inlägg av cod3mwf »

Tjo har en beta ark vattenkyld
70cc motoforce
16mm dellorto
malossi variator kommer ej ihåg vilken
org koppling med röd tryckfjäder röda kopplingsfjädrar
Mitt problem eller ja problem är att kopplingen hugger inte som jag vill utan den greppar fint men går mjukt iväg vill ha ett verkligen Hugg när ska iväg + att både variatorn å kopplingen blir skållheta efter jag kört kan det vara remmen som slirar ??
Användarens profilbild
31173
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 15 oktober 2013, 20:32

Inlägg av 31173 »

Hur ser kopplingsklockan ut, samt kopplingen? Är kopplingsklockan helt rund och fin eller är den lite kantig, alltså typ som platt runt? Den kan även vara lite missfärgad/lila om den är sliten. Min gissning är att du behöver ny koppling och kanske ny kopplingsklocka också. Inte jättesvårt att byta själv, man kan använda en hjulmutterdragare för att få loss och sätta tillbaka bulten som håller fast kopplingsklockan. Förstår du vad jag menar? Om inte så skicka ett PM :)

EDIT: Du kan även byta till lättare vikter så får du något som liknar ett "hugg" mer, då den växlar ut snabbare. Samt kopplingsfjädrar. Här är en guide på hur du byter koppling http://www.twostroke.se/product.asp?product=28762
Någon som säljer 12 tandat framdrev till Derbi? Skicka PM!
cod3mwf
Svårstartad skrothög
Inlägg: 256
Blev medlem: 27 maj 2014, 20:17

Inlägg av cod3mwf »

31173 skrev:Hur ser kopplingsklockan ut, samt kopplingen? Är kopplingsklockan helt rund och fin eller är den lite kantig, alltså typ som platt runt? Den kan även vara lite missfärgad/lila om den är sliten. Min gissning är att du behöver ny koppling och kanske ny kopplingsklocka också. Inte jättesvårt att byta själv, man kan använda en hjulmutterdragare för att få loss och sätta tillbaka bulten som håller fast kopplingsklockan. Förstår du vad jag menar? Om inte så skicka ett PM :)

EDIT: Du kan även byta till lättare vikter så får du något som liknar ett "hugg" mer, då den växlar ut snabbare. Samt kopplingsfjädrar. Här är en guide på hur du byter koppling http://www.twostroke.se/product.asp?product=28762
Nej den är inte sliten och den är inte missfärgad / lila det var dock den andra klockan jag bytte från till den som sitter på nu, Lätta vikter sitter redan i. Remmen är lite små sprickor i överallt inte så super spänd inte super slak heller lite mitt emellan funderar på att borra kylhål i variator kåpan då den där inte kan fläkta lagomt
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Det ska inte vara små sprickor i remmen men det kanske blir det av den höga värmen?.
cod3mwf
Svårstartad skrothög
Inlägg: 256
Blev medlem: 27 maj 2014, 20:17

Inlägg av cod3mwf »

MacGyver84 skrev:Det ska inte vara små sprickor i remmen men det kanske blir det av den höga värmen?.
Slutade dåligt för den remmen idag. Stjärnan som ska ligga emot variator fläkten är för liten för variatorfläktens spår så variatorfläkten har kunnat vicka fram å tillbaks vilket har lett till att splinesen e sop slut på vev å muttern skulle ju såklart få för sig att gänga upp sig... tur va hade jag en malossi vev jag kan byta till
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

cod3mwf skrev:
MacGyver84 skrev:Det ska inte vara små sprickor i remmen men det kanske blir det av den höga värmen?.
Slutade dåligt för den remmen idag. Stjärnan som ska ligga emot variator fläkten är för liten för variatorfläktens spår så variatorfläkten har kunnat vicka fram å tillbaks vilket har lett till att splinesen e sop slut på vev å muttern skulle ju såklart få för sig att gänga upp sig... tur va hade jag en malossi vev jag kan byta till
Okej fan vad trist men hoppas du får ihop allt snart igen.
Skriv svar