Derbi GP1 REVOLUTION

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Silfverzor
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 15 mars 2015, 18:46
Ort: BROMMA

Derbi GP1 REVOLUTION

Inlägg av Silfverzor »

tjena!
jag köpte för några veckor sedan en Derbi GP1 REVOLUTION med trimrör har för mig att det är ett leo zx, större munstycke, dragen v-ring, blackbox och lättare vikter. har ingen aning om vad som sitter på just nu, dvs storlek på munstycket eller vikternas tyngd
min fråga är går det att dreva den med samma drev som är på en Derbi Senda?
den har ett sjukt bra axx och nu undrar jag om man kan få den att axxa ännu bättre och få högre topp fart med vikter och drev.

tack i förhand

//sebastian
Beya
Svårstartad skrothög
Inlägg: 202
Blev medlem: 15 mars 2015, 16:42

Inlägg av Beya »

En scooter har inga drev, den har en variator :P
Silfverzor
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 15 mars 2015, 18:46
Ort: BROMMA

Inlägg av Silfverzor »

Beya skrev:En scooter har inga drev, den har en variator :P
om man använder google innan man kommenterar något så ser man att det är både kedja och variator på min Derbi GP1 REVOLUTION
Användarens profilbild
Rlias
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 november 2014, 19:48

Inlägg av Rlias »

Du kommer inte kunna ha toppfartsvikter och ett axx drev det kommer bara bli knas på din Derbi GP1 REVOLUTION. Dreven kommer svara på vad variatoren vill göra det är inte så att dom arbetar separat. :P Försök istället hitta balans mellan drev och variator/vikter för det bästa av både toppfart på din Derbi GP1 REVOLUTION.
Förresten är scooterprojekt fel del av forumet att fråga detta, gå istället nästa gång till motorfrågar-scooter. :D
Skriv svar