Husqvarna sm 125 problem

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Huuskvaarna
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 24 april 2015, 15:10

Husqvarna sm 125 problem

Inlägg av Huuskvaarna »

Hej
Jag har en Husqvarna sm 125 2011 2 takt lite körd och i fint skick, men efter att jag bytte till fmf fatty rör och tog bort oljetank och blandare startar den inte. Den startar och går i ca 5-10 sekunder felfritt sedan stannar den, har även testat rulla igång den men samma händer då, vad kan det vara för fel?¨
Tack på förhand!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Tanken har inte slagit dig att man likt mopeder behöver ställa in förgasaren om man mekar på trimmrör?

Sen hoppas jag dels att du har pluggat oljenippeln så de inte drar tjuvluft, och att du sett till så de verkligen är oljeblandad bensin i hela systemet
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Huuskvaarna
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 24 april 2015, 15:10

Inlägg av Huuskvaarna »

[quote="bensinskalle"]Tanken har inte slagit dig att man likt mopeder behöver ställa in förgasaren om man mekar på trimmrör?

Sen hoppas jag dels att du har pluggat oljenippeln så de inte drar tjuvluft, och att du sett till så de verkligen är oljeblandad bensin i hela systemet[/quote]

Oljenippeln har jag pluggat och jag vet att jag kommer behöva byta till större munstycke och ställa in förgasaren, men jag tycker det är underligt att den startar lätt och går perfekt i 5 sekunder sen dör den (hålls igång efter med lite gas) men det mest underliga är att den inte startar igen före man stängt av tändningen och på igen då startar den lätt igen.
Skriv svar