Droppar massa olja från röret

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Simzzi
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 30 oktober 2014, 18:00

Droppar massa olja från röret

Inlägg av Simzzi »

Tja, har problem med att det droppar massa olja och blir alldeles klabigt med olja på ljuddämparen när man kör detta uppstod efter att jag satte på ett efektrör kan man göra något åt det? kör med oljepump
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

då är han inte riktigt tät vid mynningen, haru nån packning?

och kör me oljeblandat i tanken ist så slipper du cylinder haveri :D finns risk för att oljepumpen slutar funka elr att slangarna proppas igen, har nämligen hänt mig :P
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Simzzi
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 30 oktober 2014, 18:00

Inlägg av Simzzi »

AndenIflaskan skrev:då är han inte riktigt tät vid mynningen, haru nån packning?

och kör me oljeblandat i tanken ist så slipper du cylinder haveri :D finns risk för att oljepumpen slutar funka elr att slangarna proppas igen, har nämligen hänt mig :P
Mynningen? Menar du vid cylindern? Har ingen packning där då det inte följde med någon vad är det för packning jag ska ha? AM6 motor är det. blanda orkar jag inte hålla på med nu men tar bort det senare när jag skafar 70cc :D :lol:
Beya
Svårstartad skrothög
Inlägg: 202
Blev medlem: 15 mars 2015, 16:42

Inlägg av Beya »

Om du tvättar av dämparn', hur lång tid tar det sedan innan det är väldigt oljigt i mynningen igen? För det är nämnligen väldigt normalt att det blir massa olja där. 2-taktare förbränner inte allt bränsle som går igenom, då hamnar det där och på folk som åker bakom :twisted:

Fortsätt med 2-taktare så länge det bara går! Alltid retar det någon miljöpartist :D
jotheman
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 12 november 2013, 17:24
Ort: Söderhamn

Inlägg av jotheman »

När du rullstartar och inte får igång den så kommer det bensin som inte förbränns, detta kan då samlas och sen när du får igång den så kommer bensinen ut, och olja då, kan vara detta.
Simzzi
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 30 oktober 2014, 18:00

Inlägg av Simzzi »

Beya skrev:Om du tvättar av dämparn', hur lång tid tar det sedan innan det är väldigt oljigt i mynningen igen? För det är nämnligen väldigt normalt att det blir massa olja där. 2-taktare förbränner inte allt bränsle som går igenom, då hamnar det där och på folk som åker bakom :twisted:

Fortsätt med 2-taktare så länge det bara går! Alltid retar det någon miljöpartist :D
det tar kanske en timme sen så börjar det samlas olja på ljuddämparen igen :D
Simzzi
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 30 oktober 2014, 18:00

Inlägg av Simzzi »

jotheman skrev:När du rullstartar och inte får igång den så kommer det bensin som inte förbränns, detta kan då samlas och sen när du får igång den så kommer bensinen ut, och olja då, kan vara detta.
Kickar alltid :D
darkon123
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 21 februari 2015, 15:53
Ort: finland

Inlägg av darkon123 »

kör med mindre olja...
kolla pumpen
elr kör färdigblandat XD
Användarens profilbild
YourShoulder
Elmoped
Inlägg: 70
Blev medlem: 4 februari 2015, 16:31

Inlägg av YourShoulder »

jag skulle anta att din ljuddämpar-ull bara är så full av skit att inte mer skit fastnar, detta gör att skiten rinner ut istället. Köp ny ljuddämparull och byt ut den mot den gamla är mitt förslag.

Har exakt samma problem som du, öppnade upp ljuddämparen då va ullen helt svart och täckt i olja.
Fan vad coolt
Användarens profilbild
derbipirka
Elmoped
Inlägg: 36
Blev medlem: 11 maj 2015, 17:44

Inlägg av derbipirka »

Bytte själv ull i ljuddämparn men de gick inte länge innan det börja rinna olja igen, dock var ullen förjävligt skitig.
Användarens profilbild
derbipirka
Elmoped
Inlägg: 36
Blev medlem: 11 maj 2015, 17:44

Inlägg av derbipirka »

Bytte själv ull i ljuddämparn men de gick inte länge innan det börja rinna olja igen, dock var ullen förjävligt skitig.
Skriv svar