Tja, har problem med att det droppar massa olja och blir alldeles klabigt med olja på ljuddämparen när man kör detta uppstod efter att jag satte på ett efektrör kan man göra något åt det? kör med oljepump
då är han inte riktigt tät vid mynningen, haru nån packning?
och kör me oljeblandat i tanken ist så slipper du cylinder haveri finns risk för att oljepumpen slutar funka elr att slangarna proppas igen, har nämligen hänt mig
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist
AndenIflaskan skrev:då är han inte riktigt tät vid mynningen, haru nån packning?
och kör me oljeblandat i tanken ist så slipper du cylinder haveri finns risk för att oljepumpen slutar funka elr att slangarna proppas igen, har nämligen hänt mig
Mynningen? Menar du vid cylindern? Har ingen packning där då det inte följde med någon vad är det för packning jag ska ha? AM6 motor är det. blanda orkar jag inte hålla på med nu men tar bort det senare när jag skafar 70cc
Om du tvättar av dämparn', hur lång tid tar det sedan innan det är väldigt oljigt i mynningen igen? För det är nämnligen väldigt normalt att det blir massa olja där. 2-taktare förbränner inte allt bränsle som går igenom, då hamnar det där och på folk som åker bakom
Fortsätt med 2-taktare så länge det bara går! Alltid retar det någon miljöpartist
När du rullstartar och inte får igång den så kommer det bensin som inte förbränns, detta kan då samlas och sen när du får igång den så kommer bensinen ut, och olja då, kan vara detta.
Beya skrev:Om du tvättar av dämparn', hur lång tid tar det sedan innan det är väldigt oljigt i mynningen igen? För det är nämnligen väldigt normalt att det blir massa olja där. 2-taktare förbränner inte allt bränsle som går igenom, då hamnar det där och på folk som åker bakom
Fortsätt med 2-taktare så länge det bara går! Alltid retar det någon miljöpartist
det tar kanske en timme sen så börjar det samlas olja på ljuddämparen igen
jotheman skrev:När du rullstartar och inte får igång den så kommer det bensin som inte förbränns, detta kan då samlas och sen när du får igång den så kommer bensinen ut, och olja då, kan vara detta.
jag skulle anta att din ljuddämpar-ull bara är så full av skit att inte mer skit fastnar, detta gör att skiten rinner ut istället. Köp ny ljuddämparull och byt ut den mot den gamla är mitt förslag.
Har exakt samma problem som du, öppnade upp ljuddämparen då va ullen helt svart och täckt i olja.