Byte av kopplingsfjädrar och vikter?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

nanogizz
Elmoped
Inlägg: 28
Blev medlem: 27 juni 2014, 20:38
Ort: Töreboda

Byte av kopplingsfjädrar och vikter?

Inlägg av nanogizz »

Tjena, jag har en aerox 05a som jag hade tänkt slänga på ett effektrör på. närmare bestämt ett Yazuni Z rör. har även en 17.5mm förgasare och dragen v-ring. resten är orginal. Tror ni jag kommer behöva byta vikter och kopplingsfjädrar genom att bara montera det här röret? om ni tror att jag behöver byta, vilka vikter och fjädrar skulle ni rekomendera isf? och vilka mått är det som gäller? kommer självklart märka om fjädrarna är för mjuka eller om jag behöver andra vikter efter att jag monterat röret. men jag vill helst inte lägga så många beställningsordrer så därför frågar jag er direkt.

Tacksam för svar!
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

gula fjädrar. sen så kommer du nog med största sannolikhet behöva byta te lättare vikter.
vilka vikter kan jag ej svara på du får köpa ett kit och testa dig fram.
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
nanogizz
Elmoped
Inlägg: 28
Blev medlem: 27 juni 2014, 20:38
Ort: Töreboda

Inlägg av nanogizz »

okey, jag börjar nog med att beställa röret och ser hur den går. det är ju inte säkert att den får så mycket sämre effekt, eller? iaf så har jag upfattat det som efter lite googling att det är ganska olika från hoj till hoj. märker jag att jag kan få ut mycket mer av den så är det ju bara klicka hem kopplingsfjädrar och vikter. tack för svar.
Användarens profilbild
T-Rex
Elmoped
Inlägg: 80
Blev medlem: 27 september 2014, 10:28

Inlägg av T-Rex »

många rör skickar med vikter som "ska" passa till dem, inte 100% att de vikterna passar din setup dock. Men de flesta rören skickar med vikter om jag inte är helt ute o cyklar!
Användarens profilbild
Oskiie87
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 11 augusti 2014, 21:29

Inlägg av Oskiie87 »

Jag Kör med Gul tryckfjäder, blåa kopplingsfjädrar och 4,8g vikter. Funkar perfekt! Kör också med effektrör och större förgasare! :)
nanogizz
Elmoped
Inlägg: 28
Blev medlem: 27 juni 2014, 20:38
Ort: Töreboda

Inlägg av nanogizz »

Oskie, skulle du kunna länka dina kopplingsfjädrar? Olika märken har ju olika färg på olika hårdheter. Så jag blir väldigt förvirrad när du skriver "blåa kopplingsfjädrar" för vissa märken har ju blåa som deras mjukaste medan andra har blåa som deras hårdaste kopplingsfjädrar . Men vore väldigt schysst om du kunde länka dina kopplingsfjädrar :)
Användarens profilbild
Oskiie87
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 11 augusti 2014, 21:29

Inlägg av Oskiie87 »

Kör med malossi's fjädrar och vikter.

Kopplings: http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... rib1=10754

Tryck: http://www.twostroke.se/product.asp?product=25389

Vikter: http://www.twostroke.se/product.asp?product=12618 (vet inte om det är rätt storlek)

Ett Ostrypt insug och ett annat membran, är nästa steg! :)
Skriv svar