Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Den nedersta är väl tempgivaren? Ta bild på originaltoppen och trimtoppen.Rainn skrev:Kan du förklara? Vilken e tempgivarn?Beya skrev:Eh, det är "tempgivaren" du inte skruvar i..
Okej tack, har tyvärr skruvat på toppen och det vart gängpaj så en välutbildad mekaniker fixade det och han drog åt allting perfekt o vill verkligen inte öppna allt o kolla haha.. Men ska avgasröret bli såpass varmt att det inte går att ha handen på avgasröret o 2-3 sekunder efter 10 min? Moppen går dåligt pga fel munstycke och obestyckaf förgasare så ja ska fixa de i veckan! Den nedersta gick inte att skruva fast och den översta skruvade jag fast för att de inte skall läcka, står att man måste köpa nya som är till den cylindern. Den översta har ungefär 3-4 varv kvar så den är inte åtdragen helt för annars spricker toppen.Beya skrev:Den nedersta är väl tempgivaren? Ta bild på originaltoppen och trimtoppen.Rainn skrev:Kan du förklara? Vilken e tempgivarn?Beya skrev:Eh, det är "tempgivaren" du inte skruvar i..
Det är fullt normalt att kylaren är varm efter 5 minuters körning.. Avgasröret blir också varmt. Cylindern är kall för att det tar en stund att "värma upp" den. Att expansionskammaren blir varm är bra då det tyder på att vattnet går runt.
Haha okej! Tänkte väl att de var obestyckad förgasare samt för litet munstycke som gör så att den blir varmare, tycker du att 115 är överdrivet stort för en 70cc med zx rör o resten original? Hade 72 innan ja bytte till 70cc. Moppen har 106 nu ska byta till 115 för att den lär gå bättre, just nu toppa han ba 65 me obestyckad förgasare o han hackar då o så vid start. 99.9% att de är munstycket. Min kompis hade likadan cylinder fast lite vassare setup, han hade 21mm och 92 i munstycke men de kanske gör lite skillnad i storleken på munstycket när man har 21mm o jag original förgasare?Beya skrev:Om moppen får för lite soppa så blir det varmare i avgasröret. Dock kan jag inte lägga handen på kröken efter ens 5 minuter.