Knasig historia xD

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Jables
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 17 maj 2015, 19:09

Knasig historia xD

Inlägg av Jables »

Sååå, jag och två kompisar var ute och körde. En av dem har en mopedbil och den andra en Yamaha DT50R, och jag med en Zipp Buzzi Certo.

Vi hade vart på ICA och handlat snacks och sen skulle vi till en sjö och sitta på bryggan och ta det lugnt. Det var rätt så sent på kvällen och det var mörkt ute. Vi körde ner för en backe som har en massa farthinder och flera olika vägar till bryggan.

Så jag och min kompis på Yamahan körde försiktigt ner för backen och kollar bak för att se om mopedbilen hängde med, vilket den inte gjorde. Vi såg den inte och vi gissade på att den tog en annan väg till bryggan.

Jag och Yamahan rullade långsamt, väldigt långsamt ner tills vi kommer till en T vägs korsning då vi svängde höger och vi ser en kille i mörkblåa kläder gå mitt i vägrenen. Jag kollade på han och såg att han hade värsta jävla brännmärkena på halva ansiktet och trodde att det var något fullo som var ute. Han blockerade min väg och jag försökte veja tills han sa att jag skulle stänga av, hade i växel och var redo på att knuffa bort honom fast då tog han upp brickan och sa att han var polis.

Jag kollade över min högra axel där jag ser hur min kompis snackar med en person också och gissade på att han var också polis, vilket han var. Dessa var alltså civila poliser.

Det var första gången jag och han blev stoppad så jag iallafall var nervös för att moppen går 80+ och låter inte som andra mopeder, utan mörkare ljud.

Vi rullade upp mopederna på trottoaren och jag började ta ut mitt körkort och gav det till den civila som hade brännmärken på ansiktet. Han sa att mopeden lät väldigt högt och lät som att den gick snabbare än vad den ska så han frågade den kända frågan "Hur snabbt går mopeden?" Jag småskrattade och sa att den går 47 om man har medvind. Han kollade på mitt kort och jag kollade hur min kompis hade det.

Han hade tagit ut sitt kort och visat den för polisen och dem stod och snacka om att hans moppe var rätt stor och frågade om den skulle gå snabbare om man hade SM däck, han har crossdäck. Sen så kollade polisen som höll på med min kompis över på min moppe och frågade om min var en moped och jag svarade ja. "Den ser ut lite som en MC" sa han och jag sa att jag brukar få vinkningar av motorcyklister.

Min kompis i moped bilen rullade långsamt fram och blev direkt stoppad av en till civilare som kom fram och lös med ficklampan i hennes ansikte. Hon berätta senare att anledningen varför hon inte följde efter oss ner för backen var för att hon körde på en groda och sparka undan den ifrån vägen...

Alla vi tre fick åka iväg utan några konstigheter :D
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

knäppt :D fint att det gick bra tillslut
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Varför hade han brännmärken? :shock:
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

olycka i arbetet högst troligt om du frågar mig
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

AndenIflaskan skrev:olycka i arbetet högst troligt om du frågar mig
Jaha okej, kändes som att det var involverat i händelsen ^^
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Jables
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 17 maj 2015, 19:09

Inlägg av Jables »

Rainn skrev:
AndenIflaskan skrev:olycka i arbetet högst troligt om du frågar mig
Jaha okej, kändes som att det var involverat i händelsen ^^
Har faktiskt ingen aning varför han hade brännmärken iallafall.. Hans ansikte satt kvar i mitt huvud ett par dagar efter :P
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

Hur Såg de inte trimmdelarna
Trying is the first step towards failure
Användarens profilbild
Oskiie87
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 11 augusti 2014, 21:29

Inlägg av Oskiie87 »

Vissa är väldigt okunniga, en civilare rullade in på skolan precis efter jag hade parkerat min aerox med gianelli rör.. Jag låste mopeden och skulle precis ge mig av. Då kommer två poliser ut från bilen, de ställer sig och kollar på mopeden sedan frågar de.. Den går inte för snabbt va? Och ja.. Nejdå! De står kvar en stund innan de säger.. Ah det va en fin moped. Och ja.. Tack, sen gick jag in i skolan! :) visst sådan tur har man inte alltför många gånger i livet! ;)
Jables
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 17 maj 2015, 19:09

Inlägg av Jables »

Vagif skrev:Hur Såg de inte trimmdelarna
Ingen av oss har trim på. Båda går 70-80.
Skriv svar