Cdi på speedfight 3

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Klingbay
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 4 maj 2015, 19:33
Ort: Nacka

Cdi på speedfight 3

Inlägg av Klingbay »

Tjenare!

Jag har dragit V-ringen på min SF3, men moppen varvar inte mer än vad den gjorde innan, jag har testat att åka i nerförsbacke, men får slut på backe innan den ens kommit till 8000, den kommer verkligen inte upp dit, så enligt http://www.twostrokerider.se/strypt-ell ... -cdi-box-/ så kan man direkt säga att den är strypt.

Den egentliga frågan är; Vart sitter cdi:n på en speedfight 3? Jag har googlat omkring som en galning dom senaste 2 dagarna, utan att hitta något. Jag öppnade också under hjälmfacket och kikade lite, men kunde inte riktigt se den direkt. Själva ostrypta Cdi:n kan jag köpa senare, jag behöver bara veta vart den finns, så att när jag väl sitter med ostrypt CDI i hand så kan jag bara poppa in den direkt.

Tack på förhand! :)
Användarens profilbild
lucman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 186
Blev medlem: 25 maj 2014, 20:41

Inlägg av lucman »

Följ tändkabeln från tändhatten så leder den direkt till cdin :)
japple98
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 24 april 2014, 09:00

Inlägg av japple98 »

CDI'n på speedfight 3 sitter under oljetanken, tar du bort packboxen så kommer du se 3 olika boxar med kablar inkopplade, allt de sitter fast i chassit precis vid oljetanken, den stora boxen, sitter i mitten är CDI'n
Klingbay
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 4 maj 2015, 19:33
Ort: Nacka

Inlägg av Klingbay »

japple98 skrev:CDI'n på speedfight 3 sitter under oljetanken, tar du bort packboxen så kommer du se 3 olika boxar med kablar inkopplade, allt de sitter fast i chassit precis vid oljetanken, den stora boxen, sitter i mitten är CDI'n
Tack så jättemycket, har letat jättelänge, men inte hittat :)
Skriv svar