pgo t-rex problem (v-ring)

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

fraggee
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 6 maj 2015, 14:55

pgo t-rex problem (v-ring)

Inlägg av fraggee »

drog variator ringen på moppen idag och den blev segare men varvar mer gjorde ca 55-60 förut nu knappt 45 ngn som har tidigare erfarenheter om detta :3
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Re: pgo t-rex problem (v-ring)

Inlägg av Vagif »

Glömt att ändra munstycke kanske?
Trying is the first step towards failure
Användarens profilbild
Loffmeister
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 23 november 2014, 20:28
Ort: Nyköping

Inlägg av Loffmeister »

man byter inte munstycke om man drar v-ringen...
fraggee
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 6 maj 2015, 14:55

Inlägg av fraggee »

ska jag spela in hur det låter eller ngt ?? för asså vill inte ha den i 55/45 min polare kom upp i 70 med dragen v ring
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

Loffmeister skrev:man byter inte munstycke om man drar v-ringen...
'

Jaha visste inte det
Trying is the first step towards failure
fraggee
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 6 maj 2015, 14:55

Inlägg av fraggee »

låter mycket konstigare dessutom segare och låter konstigt venne va jag ska göra liksom
fraggee
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 6 maj 2015, 14:55

Inlägg av fraggee »

bump
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 483
Blev medlem: 1 juni 2014, 20:28
Ort: Sundsvall

Inlägg av Revilz »

Snabba 7 dagar där ;)

Är du säker på att allt sitter rätt då? Slirar remmen kanske?
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

du lär byta vikterna! min blev också slö när jag drog v ringen, gå ner från 8,5g till 7,5-7 g vikter så lär det bli bättre.

och du kommer knappast upp i 70 med bara dragen v-ring.. ta bort dem andra strypningarna så får du lätt en topphastighet på 70km/h
Plugg i mynningen
blindtarm
insugsbricka mellan membran och motorblocket (ger shit mkt acc)
v ring
cdi strypning
för tunga vikter
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
fraggee
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 6 maj 2015, 14:55

Inlägg av fraggee »

@andeniflaskan tror inte vikterna är problemet eller har jag fel för den varvar på runt 8000 varv hela tiden kom nyss upp i 10000 i nedförsbacke kom aldrig upp i över 7000 med v-ringen och kan du beskriva hur man ar bort insugsbrickan resten ska jag ta bort nästa helg men cdi stryper väll varvtalen om ja fattat rätt för maxade nyss varvmätarn (10000) och den går inte över 50 ändå och innan ja plocka v-ringen låg jag mellan 55-60 hela tiden
fraggee
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 6 maj 2015, 14:55

Inlägg av fraggee »

AndenIflaskan skrev:du lär byta vikterna! min blev också slö när jag drog v ringen, gå ner från 8,5g till 7,5-7 g vikter så lär det bli bättre.

och du kommer knappast upp i 70 med bara dragen v-ring.. ta bort dem andra strypningarna så får du lätt en topphastighet på 70km/h
Plugg i mynningen
blindtarm
insugsbricka mellan membran och motorblocket (ger shit mkt acc)
v ring
cdi strypning
för tunga vikter
@andeniflaskan tror inte vikterna är problemet eller har jag fel för den varvar på runt 8000 varv hela tiden kom nyss upp i 10000 i nedförsbacke kom aldrig upp i över 7000 med v-ringen och kan du beskriva hur man ar bort insugsbrickan resten ska jag ta bort nästa helg men cdi stryper väll varvtalen om ja fattat rätt för maxade nyss varvmätarn (10000) och den går inte över 50 ändå och innan ja plocka v-ringen låg jag mellan 55-60 hela tiden
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

ja, insugs brickan sitter ju mellan själva insuget och membranet, om du inte vet vad insuget är så är det "metall" röret från förgasarn ner till cylinder, ser ut som en silvrig kanal typ, och om du kollar på var insuget sitter fast så ser du att den sitter fast med 4 skruvar, skruva loss dem och ta bort insuget så hittar du en silvrig liten tratt typ som gör att hålet mellan insuget och membranet är super litet. ta bort den och du kommer få as nice acc.

angående v-ringen så gör ju den så att moppen ej kan växla ut ordentligt, testa byt vikterna ändå! det ger en hel del.
min t.rex varvar sjukt mkt här är en länk på min skönhet, dock sitter 50cc kvar här :) https://www.youtube.com/watch?v=8xD-0tBRcAs

tror dock att mätarn inte stämmer helt hundra :p fråga på om du vill ha mer hjälp!
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Skriv svar