Passar yamaha dt50x sm fälgar på Derbi Senda xtreme r?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Elliot englund
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 30 mars 2015, 18:43
Ort: Märsta

Passar yamaha dt50x sm fälgar på Derbi Senda xtreme r?

Inlägg av Elliot englund »

tjenare jag har precis köpt ett par yamaha dt50x sm fälgar och undrar bara om någon vet om de passar på merbi Senda xtreme r? Fick till bra pris så därför köpte jag dom. Skulle vara jättetacksam för att svar och även om de inte passar rakt på så kanske nån har bra tips hur man kan modda dit dem? Mvh Elliot :D [/youtube][/quote][/b]
🐌
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

Tveksamt att de fungerar rätt på. Du lär behöva nya kullager med däckens ytterdiameter och derbins hjulaxeldiameter som innermått. Du lär också behöva lite olika distanser för att matcha fälgarna med framdrev m.m
Nels, Nels, Pelsnernels!
Elliot englund
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 30 mars 2015, 18:43
Ort: Märsta

Inlägg av Elliot englund »

Tack så mycket Hur mycket tror du det går på? Och vart kan man köpa det?
🐌
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

kullager kanske 50-150 st, beroende på om det behövs speciallager eller ej. kullager kan man nog lättast hitta hos tex skf eller liknande. Distanser kan man nog ordna själv om man har verktyg till det. Annars får du höra dig runt om någon som har verktyg för att göra det.
Nels, Nels, Pelsnernels!
Elliot englund
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 30 mars 2015, 18:43
Ort: Märsta

Inlägg av Elliot englund »

Tack så jättemycket, finns det något mer jag kan göra med min Derbi förutom sm fälgar och däck som gör den lite snyggare?
🐌
Skriv svar