Aerox - Vibrerar/framkåpan sitter löst?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Aerox - Vibrerar/framkåpan sitter löst?

Inlägg av Rainn »

Hej!

Min Aerox vibrerar när moppen står på tomgång, men när jag kör så försvinner det.

Varför tror ni att moppen vibrerar?

Fråga nummer 2.

När jag vickar upp & ner på framkåpan sitter den ganska löst, tycker den borde sitta åtminstonde lite hårdare än vad den gör nu. Har skruvat på alla skruvar vid benkåpan samt alla synliga skruvar. Benkåpan rör sig med framkåpan men har inte hittat felet.

Ganska ny med Aerox så jag fattar inte exakt allting på mopeden ^^

Tack på förhand!
Rainn
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Re: Aerox - Vibrerar/framkåpan sitter löst?

Inlägg av oggew2 »

Rainn skrev:Hej!

Min Aerox vibrerar när moppen står på tomgång, men när jag kör så försvinner det.

Varför tror ni att moppen vibrerar?

Fråga nummer 2.

När jag vickar upp & ner på framkåpan sitter den ganska löst, tycker den borde sitta åtminstonde lite hårdare än vad den gör nu. Har skruvat på alla skruvar vid benkåpan samt alla synliga skruvar. Benkåpan rör sig med framkåpan men har inte hittat felet.

Ganska ny med Aerox så jag fattar inte exakt allting på mopeden ^^

Tack på förhand!
Rainn
Skulle tro att den vibrerar lika mycket när du kör, bara att du inte märker av det för underlaget där du kör är ojämt och gör också vibrationer och sen hör du det mindre p.g.a avgasljuden...

Framkåpans fästen kan ha lossnat, alltså att du skruvar i tomma skruvar så kika på det!
Moppar jag ägt= * Moppar jag äger= ^
1. Ful vivacity Köpt för 4500 såld för 5k *
2.Puch maxi köpt för 500 med 2 motorer, sålde direkt för 1500 *
3. Stunt Aerox köpt med 2 motorer för 3700 *
4. Aerox 03 köpt för 2300 såld för 10 k :D *
5. Derbi Senda R, bytt mot stunt rox som inte starta ^
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Re: Aerox - Vibrerar/framkåpan sitter löst?

Inlägg av Rainn »

oggew2 skrev:
Rainn skrev:Hej!

Min Aerox vibrerar när moppen står på tomgång, men när jag kör så försvinner det.

Varför tror ni att moppen vibrerar?

Fråga nummer 2.

När jag vickar upp & ner på framkåpan sitter den ganska löst, tycker den borde sitta åtminstonde lite hårdare än vad den gör nu. Har skruvat på alla skruvar vid benkåpan samt alla synliga skruvar. Benkåpan rör sig med framkåpan men har inte hittat felet.

Ganska ny med Aerox så jag fattar inte exakt allting på mopeden ^^

Tack på förhand!
Rainn
Skulle tro att den vibrerar lika mycket när du kör, bara att du inte märker av det för underlaget där du kör är ojämt och gör också vibrationer och sen hör du det mindre p.g.a avgasljuden...

Framkåpans fästen kan ha lossnat, alltså att du skruvar i tomma skruvar så kika på det!
Haha nej känner grovt stor skillnad när jag kör och när jag sitter på moppen på tomgång.. har du något tips på vart jag borde kolla? För jag känner ju när jag skruvar på tomma skruvar men det finns inga " tomma skruvar " vid framkåpan. Allt sitter hårt men den sitter löst med benkåpan :/
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Snowtiger
Svårstartad skrothög
Inlägg: 218
Blev medlem: 22 november 2014, 16:34
Ort: upplands väsby

Inlägg av Snowtiger »

tyckte att min moppe oxå vibrera så tittade på mina vikter och dem var kantiga det kanske inte har med stilla stående "tomgången" att göra men skadar inte att kolla :)
Brum, Brum.
Skriv svar