Rieju Drac rr 03 Trimrör och cdi

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Helloo
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 27 april 2015, 18:50

Rieju Drac rr 03 Trimrör och cdi

Inlägg av Helloo »

Tjena ! Jag har nyligen beställt ett tk rör som jag ska ha dit på min Rieju och jag undrar om Cdin är strypt eller inte på riejun och om man är osäker kan man kolla det på cdin eller hur ska man göra ? För har testat att köra den i nerför backe som dom andra säger men moppen bromsar väldigt mycket när jag släpper på gasen men det kan vara för att skrivbromsen ligger åt lite grann för de låter lite från bromsarna hela tiden. Moppen är just nu urpluggad och går i max 80km/h enligt mätaren som alltid överdriver på moppar.
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Japp det är strypt cdi på Rieju drac 03 jag har haft en sån och den slog av när jag kom upp i en viss hastighet och ett visst varvtal jag hade 70cc när det hände.
Användarens profilbild
SNODDAS15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 515
Blev medlem: 22 september 2012, 17:27
Ort: Sollebrunn

Inlägg av SNODDAS15 »

Haft tk original cylinder, yasuni original cyl och båda med airsal 50cc sport och bytte aldrig cdi, gick närmare 90 men ströp aldrig

Så det ska nog inte behövas, däremot måste du bestycka förgasaren rätt annars kommer känslan av att den stryper
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

SNODDAS15 skrev:Haft tk original cylinder, yasuni original cyl och båda med airsal 50cc sport och bytte aldrig cdi, gick närmare 90 men ströp aldrig

Så det ska nog inte behövas, däremot måste du bestycka förgasaren rätt annars kommer känslan av att den stryper
Okej då var nog min moped inte tillräckligt bra bestyckad.
Skriv svar